شناسهٔ خبر: 66658205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح پخت نان با آرد کامل در خراسان جنوبی

طرح پخت نان با آرد کامل در خراسان جنوبی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح پخت نان باآرد کامل ( سبوس 6 درصد) در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان با اشاره به اینکه سلامت مردم و حرکت به این سمت برای ما بسیار مهم است گفت: در این راستا طرح پخت نان با آرد کامل در استان اجرا می شود و مشوق هایی هم برای این موضوع برای کارخانجات آرد و نانوایی ها لحاظ شده است .

جعفری افزود: میزان سبوس‌گیری از گندم برای تولید نان آرد کامل باید ۶ درصد باشد تا سبوس آنچنان زیادی از آن گرفته نشود که این آرد موجب بالاترین ارزش تغذیه‌ای برخوردار باشد.

وی گفت : به هر شهرستانی سهمیه‌ای اختصاص داده می‌شود تا افراد بر اساس اولویت برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام تمایل کند نسبت به قرار دادن او در لیست و اعمال مشوق‌ها اقدام خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم از نان کامل گفت: هرچه سبوس کمتری از آرد گرفته شد رنگ آن تیره‌تر می‌شود، لذا باید این فرهنگ اشتباه در بین مردم اصلاح شود و این باور را در جامعه ایجاد کنیم که نان سبوس‌دار اگرچه رنگ تیره‌تری دارد اما از ارزش غذایی بسیار بالاتری برخوردار است.

نظر شما