شناسهٔ خبر: 66658067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سخنگوی شهرداری تهران مطرح کرد

کدام تقاطع‌ها در صف افتتاح هستند؟

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص بهره برداری از تقاطعات غیرهمسطح توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اهمیت پروژه‌های عمرانی در پایتخت اعلام کرد: تکمیل پروژه‌های عمرانی در شهری با جمعیت تهران از مهم‌ترین اقدامات شهرداری بود که در دستورکار قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه تقاطع‌های غیرهمسطح در میان پروژه‌های عمرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است افزود: امروزه با توجه به گسترش شهر‌ها و افزایش وسایل نقلیه، و به منظور کاهش گره‌های ترافیکی، تبدیل تقاطع‌های همسطح به غیرهمسطح امری ضروری است.

 پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان به زودی افتتاح خواهد شد


محمدخانی با بیان اینکه فاز اول پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان سال قبل به بهره‌برداری رسید عنوان کرد: احداث و افتتاح این پروژه در محدوده منطقه ۱۶جزو تأثیرگذارترین تقاطع‌های غیرهمسطح شهر تهران محسوب می‌شود که می‌تواند گره ترافیکی بزرگراه نواب به بزرگراه شهید تندگویان را از بین ببرد. فاز دوم آن به زودی به مرحله افتتاح خواهد رسید.


رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح نواب به بزرگراه تندگویان می‌تواند بر کاهش مصرف سوخت، و زمان سفر درون شهری تاثیرگذار باشد اظهار داشت: این تقاطع، گره ترافیکی موجود در مسیر بهشت زهرا (س) تا انتهای شمالی بزرگراه چمران رفع و مسیر دسترسی شهروندان از مسیر بهشت زهرا (س) تا شمالی‌ترین منطقه تهران تسهیل و تسریع خواهد شد.

افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح چمران شمال- همت غرب در دستورکار است


وی در ادامه ضمن اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح چمران شمال- همت غرب بیان کرد: پروژه مذکور با پیشرفت ۹۵ درصدی که تاکنون داشته به زودی وارد مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد. این تقاطع می‌تواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار موثر باشد.

 پروژه تقاطع غیرهمسطح آبشناسان-جنت‌آباد چه زمانی افتتاح می‌شود


محمدخانی درخصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح آبشناسان-جنت‌آباد واقع در منطقه ۵ خاطرنشان کرد: این پروژه به دلیل کارایی ترافیکی و حذف تقاطع دارای چراغ برای شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.


سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تنها تقاطع چراغ‌دار در مسیر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و در ادامه آبشناسان، تقاطع این بزرگراه با خیابان جنت آباد است تاکید کرد: وجود این چراغ منجر به کندی حرکت و افزایش بار ترافیک در مسیر می‌شد؛ لذا با احداث یک زیرگذر شرقی – غربی این تقاطع چراغ دار نیز حذف می‌شود.


وی در پایان تصریح کرد: گسترش شهرنشینی، استفاده روزافزون از اتومبیل شخصی و محدودیت در ظرفیت تقاطع‌های اصلی، بر مشکل ازدحام ترافیکی وتصادفات به ویژه در شهر‌های بزرگ کشور افزوده است. شهرداری تهران تلاش می‌کند تا با اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح در پایتخت کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا را برای شهروندان فراهم کند.

نظر شما