شناسهٔ خبر: 66658006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفارت ایران در لبنان:

۷۶ سال است که از زخم فلسطین خون می‌چکد

سفارت ایران در بیروت به مناسب هفتاد و ششمین سالروز برپایی رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که فلسطین تنها نیست و تمام آزادی‌خواهان جهان همراه آن هستند.

صاحب‌خبر -

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان امروز-سه‌شنبه- در سالروز «یوم النکبه» (اعلام برپایی رژیم صهیونیستی) با انتشار تصویری در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: ۷۶ سال از یوم‌النکبه می‌گذرد و هچنان از زخم فلسطین خون می‌چکد، اما شعله مقاومت و نبض پایداری در قلب فلسطینی‌ها روشن است.

سفارت ایران تاکید کرد: نمی‌توان از حق ملت فلسطین در بازپس گیری زمین‌ها و مقدسات خود و بازگشت آوارگان کوتاه آمد و فلسطین در این نبرد تنها نیست بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان با آن هستند.

در تصویری که سفارت ایران در بیروت منتشر کرد آمده است: روز نکبت روزی است که غده سرطانی در قلب جهان اسلام و منطقه راهبردی غرب آسیا تشکیل شد. در ۱۵ می ۱۹۴۸ صهیونیست‌ها فلسطینی‌ها را به قتل و یا از زمین‌هایشان طرد کردند. صهیونیست‌ها سرزمین فلسطینی‌ها را اشغال و دولت جعلی یهودی تشکیل دادند و این جنایت به یوم‌النکبه معروف شد.

یوم النکبه

تصویری که سفارت ایران منتشر کرد

امروز (سه‌شنبه) مصادف با هفتاد و ششمین سالروز تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی است که فلسطینی‌ها از آن با عنوان روز نکبت (یوم النکبة) یاد می‌کنند. گذشت ۷۶ سال از این اتفاق نه تنها منجر به فراموش شدن مسئله فلسطین نشده بلکه حوادث اخیر غزه و کرانه باختری نشان داده که تمامی تلاش‌های صهیونیست‌ها طی این سال‌ها بی‌نتیجه بوده و امروز «مقاومت» است که موازنه قدرت در فلسطین را تعریف می‌کند و می‌تواند ملت فلسطین را به هدف نهایی و آرمانی خود بیش از هر زمان دیگری نزدیک سازد.

منبع: ایسنا

نظر شما