شناسهٔ خبر: 66657747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معلمان کدام کشورها بیشترین پرداختی را دارند؟

پاداش معلمان برای قدردانی از آنان و حفظ کیفیت بالای تدریس است. در برخی از کشورها آموزش را به‌عنوان سنگ بنای پیشرفت اجتماعی با ارزش‌گذاری و پاداش‌دادن به معلمان با حقوق رقابتی در اولویت قرار می‌دهند.

صاحب‌خبر -

حقوق معلمان از کشوری به کشور دیگر بر اساس قوانین حقوق و دستمزد کشور، سطح تجربه، سطح تدریس و سایر عوامل متفاوت است. بر اساس گزارش‌های سازمان توسعه‌وهمکاری اقتصادی، معلمان در برخی از کشورها حقوق بسیار بالایی دارند که در ذیل آمده است:

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ به‌عنوان کشوری با بالاترین میانگین حقوق برای آموزش ابتدایی و متوسطه شناخته شده است و معلمان از حقوق ۶۴ هزار و ۵۷۱ دلار و ۸۹ سنت برخوردار هستند که به تصدیق و قدردانی از نقش حیاتی معلمان در شکل‌ دادن به آینده تاکید می‌کند. بر اساس این گزارش، لوکزامبورگ (کشور اروپایی) پردرآمدترین معلمان جهان را دارد. با نگاهی به روند حقوق مشخص می‌شود که افزایش حقوق در این کشور بر اساس تحصیلات و تجربه است.

آلمان

آلمان با کسب مقام دوم، تعهد خود را به آموزش با کیفیت از طریق حقوق رقابتی معلمان با میانگین ۶۲ هزار و ۶۹۱ دلار و ۵۲ سنت نشان می‌دهد. حضور مستمر این کشور در رتبه‌های برتر، نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری قوی در سیستم آموزشی آن است و اهمیتی را که برای پرورش جامعه‌ای آگاه و ماهر قائل است، برجسته می‌کند. آلمان پس از لوکزامبورگ در فهرست کشورهای دارای بالاترین حقوق معلمان در رتبه دوم قرار دارد.

سوییس

سوییس در میان کشورهایی با بالاترین حقوق معلمان در جهان قرار دارد و  با میانگین حقوق۵۴ هزار و ۹۵۴ دلار و ۵۵ سنت به آموزش تعهد دارد و این کشور را در میان سه کشور برتر جهان با بالاترین حقوق معلمان قرار می‌دهد. این کشور از سطح تجربه و مدارک تحصیلی برای تعیین حقوق معلمان استفاده می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، دارنده مدرک کارشناسی ارشد حقوق بالاتری نسبت به فرد دارای مدرک کارشناسی دریافت می‌کند.

کره جنوبی

کره جنوبی که به دلیل استانداردهای بالای تحصیلی خود مشهور است، با میانگین حقوق ۵۳ هزار و ۵۰۵ دلار و ۲۲ سنت برای معلمان، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است و موقعیت کره جنوبی را به‌عنوان رهبری در آموزش جهانی مستحکم می‌کند.

کانادا

حضور کانادا در پنج کشور برتر بر تعهد این کشور به تقویت سیستم آموزشی با کیفیت بالا تاکید دارد. معلمان در کانادا حقوق رقابتی با میانگین ۵۱ هزار و ۲۹۳ دلار و ۶۰ سنت را دریافت می‌کنند که به شهرت شایسته کشور برای برتری در آموزش کمک می‌کند.

هلند

هلند رتبه ششم را به خود اختصاص داده است و روند کشورهای اروپایی را تأیید می‌کند که اهمیت پرداخت معلمان را به اندازه کافی جبران می‌کنند. با متوسط حقوق ۴۷ هزار و ۸۴۹ دلار و ۹ سنت، تعهد این کشور به حفظ  سیستم آموزشی رقابتی و موثر قابل لمس است.

معلمان کدام کشورها بیشترین پرداختی را دارند؟

استرالیا

استرالیا جایگاه هفتم را به دست آورده و تعهد خود را به سرمایه‌گذاری در آموزش نشان می‌دهد. معلمان در استرالیا حقوق رقابتی به‌طور متوسط ۴۵ هزار و ۳۰۷ دلار و ۸۲ سنت دریافت می‌کنند که به موفقیت کلی کشور در ارائه آموزش با کیفیت به شهروندان کمک می‌کند.

ایالات‌متحده

علیرغم تفاوت در بین ایالت‌ها، در رتبه هشتم جهان قرار دارد. با متوسط حقوق ۴۴ هزار و ۵۱۱ دلار و ۷۶ سنت تعهد این کشور به شناسایی و پاداش دادن به معلمان مشهود است و منعکس‌کننده چشم‌انداز وسیع و متنوع سیستم آموزشی آن است.

ایرلند

حضور ایرلند در ۹ کشور برتر بر تعهد این کشور به ارزش‌گذاری برای مربیان تاکید می‌کند. ایرلند با حقوق رقابتی به‌طور متوسط  ۴۳ هزار و ۶۱۰ هزار و ۲۳ سنت، سیستم آموزشی قوی و موثر دارد که به شهرت جهانی مثبت آن کمک می‌کند.

اتریش

آخرین کشور در این فهرست اتریش است و رتبه دهم را در سطح جهانی با حقوق ۱۰ هزار ۲۴ دلار و ۲۱ سنت دارد. تعهد اتریش به سرمایه‌گذاری در سیستم آموزشی خود بر شناخت نقش محوری معلمان در شکل‌دادن به آینده کشور تاکید می‌کند.

منابع

worldpopulationreview.com

businessday.ng

انتهای پیام

نظر شما