شناسهٔ خبر: 66657158 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

با حضور وزیر ورزش و جوانان؛

مراسم تجلیل از کارکنان و ورزشکاران عرصه جمعیت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد

سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم با بیان این که مسئله جمعیت مسئله ایران است و مختص یک گروه خاص نیست، گفت: امسال تمرکز ما بر الگوسازی گروه های ورزشی و جوان است و امیدواریم با کنشگری این عزیزان در این این حوزه تاثیر گذار باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مراسم تجلیل از مدیران، کارکنان و ورزشکاران شاخص عرصه جمعیت وزارت ورزش و جوانان صبح امروز 25 اردیبهشت ماه با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، معاونان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان، شکیبا محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
در این مراسم از ساره جوانمردی، الهه احمدی، رضا عنایتی و جواد فروغی ورزشکاران الگو در حوزه فرزندآوری و جمعیت تقدیر شد.
سینا کلهر معاون امور جوانان نیز در این نشست با تشکر از فعالان این عرصه گفت: امسال تمرکز و برنامه ریزی ما بر این است تا از ظرفیت ورزشکاران و قدرت تاثیر گذاری آنها و جایگاه ویژه ای که در جامعه دارند در حوزه جمعیت و فرزندآوری استفاده کنیم.
کلهر با بیان این که مسئله جمعیت مسئله ایران است و مختص یک گروه خاص نیست، گفت: امسال تمرکز ما بر الگوسازی گروه های ورزشی و جوان است و امیدواریم با کنشگری این عزیزان در این این حوزه تاثیر گذار باشیم.
وی با بیان این که سعی کردیم نقطه ای را انتخاب کنیم که پیشران باشیم، افزود: همچنین امسال در حوزه خدمات مشاوره خانواده به صورت جدی بر روی اصناف و گروه هایی که اثر گذار هستند متمرکز خواهیم بود.
همچنین شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت در این مراسم گفت: مقدمه فرزندآوری ازدواج است و هیچ دستگاهی اندازه وزارت ورزش و جوانان پیگیر این موضوع نبوده است و تحرکات بسیار خوبی صورت گرفته است.
او ادامه داد: مهم‌ترین ایده، سرمایه‌گذاری روی تشکیل خانواده و اولین فرزند است. طبق آمارهای به دست آمده، ۱۵ استان کشور نرخ باروری‌شان مثبت شده است و نیاز است که شرایط بهتری رقم بخورد.
محبی تبارخاطرنشان کرد: رئیس جمهور بر تشکیل خانواده خیلی تاکید دارند و ما ۱۷ مشوق خوب برای خانواده‌های ۳ فرزندی داریم و این روی آمار اثر کرده است و هدف گذاری ما این است بتوانیم تشکیل خانواده و فرزند اول را ترمیم دهیم و مشوق‌های بهتری را در این زمینه‌ برای خانواده‌ها در نظر بگیریم.
حجت الاسلام متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات این دفتر در حوزه جوانی جمعیت پرداخت و گفت: در هفته جمعیت سال گذشته 287 برنامه تجلیل از فعالان عرصه جمعیت برگزار شد که 2758 نفر از کنشگران این عرصه تجلیل شدند.
وی افزود: در بحث جایزه ملی جوانی جمعیت نیز 21 استان ما رتبه برتر را در بین دستگاه های دیگر کسب کردند.
متقی فر همچنین به برگزاری رویداد جامعه پرداز در 13 استان اشاره کرد و گفت: در این رویداد که در حوزه زن و خانواده و فرزند آوری برگزار می شود، 405 مجموعه و گروه مردمی این عرصه عملیات مشترک طراحی کردند که این رویداد در استان های باقی مانده امسال برگزار خواهد شد.
در این نشست هم چنین برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع و مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه جمعیت و فرزندآوری و حمایت از همکاران و ورزشکاران در این حوزه ارایه کردند.

نظر شما