شناسهٔ خبر: 66656876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۱۰ اثر به دبیرخانه پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی رسید

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری از ارسال ۲۱۰ اثر در ۲ بخش کتاب و پایان نامه به پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین امین رضا عابدی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد گفت: در اختتامیه این همایش از نویسندگان کتاب‌ها و پایان نامه‌های برتر تجلیل خواهد شد.

 قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیین اختتامیه همایش، روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در مدرسه علمیه دارالشفا قم ساعت ۹ با سخنرانی آیات سید هاشم حسینی بوشهری رییس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، محسن اراکی رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری و عباس کعبی عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و پیام آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز قرائت خواهد شد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فراخوان ارسال آثار پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در مهرماه سال گذشته انجام و ویژه کتاب‌های چاپ شده در سال ۱۴۰۱ و پایان نامه‌های دفاع شده در آن سال در سه محور اندیشه سیاسی، فقه حکومتی و حقوق عمومی دریافت شد.

عابدی نژاد در ادامه گفت: حل مشکلات کشور و نیروی پیشران جامعه برای تحقق عدالت و پیشرفت اسلامی تمرکز بر سیاست‌ها و راهبرد‌های اساسی اداره کشور است و باید با حمایت علما و فضلا این اندیشه‌ها تولید و در اختیار مجریان قرار بگیرد.

او ادامه داد: در فقه حکومتی به دنبال تولید نرم افزار اداره جامعه هستیم و این موضوع دنبال می‌شود که نظام اجتماعی مطلوب در ابعاد متنوع خود چگونه نطامی است و چگونه وضعیت فعلی به سمت وضعیت مطلوب تحول پیدا کند که تامین کننده عدالت و پیشرفت باشد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در محور حقوق عمومی اهمیت قانون اساسی در میان قانون‌های اساسی دنیا و مسائل مربوط به حقوق عامه باید بررسی شود که انقلاب اسلامی ما مهم‌ترین ماموریت را صیانت از حقوق عامه داشته است و باید در این زمینه موانع را شناسایی کرد.

عابدی نژاد در ادامه با اشاره به تعداد جوایز بخش ویژه و کتاب و پایان نامه گفت: در بخش ویژه آثار مرتبط با اعضای خبرگان رهبری و در بخش کتاب و پایان نامه نیز عموم آثار ارسالی بررسی شده و در نهایت از هشت نفر از صاحبان آثار برتر تجلیل می‌شود که شامل پنج کتاب و سه پایان نامه است.

 قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مجموعه آثار با انتخاب تعدادی از فضلا و اندیشمندان جوان حوزه به عنوان هیات داوران مورد بررسی قرار گرفته است و آثار چند مرتبه بازبینی و بررسی شد.

نظر شما