شناسهٔ خبر: 66656687 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه مسئله ما در شهر‌های بزرگ فقط حجم تردد‌ها نیست بلکه نظم ترافیک است، گفت: مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است و باید منظم شود و در دل نظم بخشی سرعت ترافیک و روان سازی را هم خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید تیمور حسینی در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک گفت: وقتی از ترافیک صحبت می‌کنیم منظورمان یک سیستمی است که با زندگی همه انسان‌ها سروکار دارد و همه افراد کاربر ترافیک هستند و به شدت می‌توانند بر این سیستم تأثیر بگذارند و تأثیر بپذیرند و توجه به این موضوع یکی از نیاز‌های جدی زندگی مردم در همه جهان است.

­

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه این نشست را با دو هدف عمده برگزار کردیم، افزود: اولین هدف این است که این سیستم مهم باید پشتوانه و مطالعه علمی داشته باشد و نیاز است ما از نظر و ایده همه صاحب نظران در این حوزه استفاده کنیم، پلیس راهنمایی و رانندگی ایران بیش از سی سال است این مسیر را طی می‌کند و ارتباط نزدیکی با مجامع علمی دارد و می‌خواهد همیشه به روز باشد.

<div id="video-display-embed-code_11111194"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4233674/11111194?width=600&height=350"></script></div>

­

سردار حسینی با بیان اینکه دومین هدف، تلنگری به مخاطبان ترافیک است، گفت: طیف اول مخاطبانی هستند که قدرت و علاقه دارند و حامی هستند؛ طیف دوم افرادی هستند که قدرت دارند، اما به ما علاقه‌ای ندارند و این افراد کارشکن هستند و ما می‌خواهیم به ما اعتماد کنند و هم فکری دهند تا برنامه‌ها به خوبی هدایت شود؛ طیف سوم علاقه دارند، اما قدرت ندارند این افراد طرفداران هستند و تلاش می‌کنند با مثبت اندیشی به ما کمک کنند؛ طیف چهارم افراد نه علاقه دارند و نه قدرت و این افراد بی تفاوت هستند و بسیار هم مؤثرند.

­

این مقام انتظامی با بیان اینکه­ ۸۰ درصد افراد جامعه همین بی‌تفاوت‌ها هستند که تصور می‌کنند هیچ نقشی در امور ندارند، اما قطعا از همه بیشتر تاثیر دارند، افزود: امیدوارم این همایش‌ها باعث شود این افراد بی‌تفاوت در طیف‌های حامی و طرفدار قرار گیرند و میزان فوتی‌ها و مصدومان در تصادفات رانندگی کاهش یابد.

­

رئیس پلیس راهور گفت: ما در حوزه ترافیک با مسائل سهل و ممتنع مواجه هستیم؛ سهل است، زیرا می‌دانیم در حوزه جاده‌ها، خودروها، عامل انسانی و شرایط محیطی باید چه اتفاقاتی بیافتد که ترافیک خوبی داشته باشیم، اما ممتنع هم است، زیرا به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای انجام آن وجود ندارد؛ ما فریاد می‌زنیم که خودور‌ها باید ایمن باشند، زیرا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تصادفات و حتی حفظ جان افراد پس از تصادفات دارد، اما اتفاقی رخ نمی‌دهد.

­

سردار حسینی با اشاره به اینکه در تهران روزی ۲۰ میلیون جا به جایی داریم، افزود:­ در خوشبینانه‌ترین حالت روزی یک ساعت در ترافیک وقتمان تلف می‌شود، یعنی روزانه ۲۰ میلیون نفر - ساعت و ۸ هزار و ۵۰۰ نفر - سال در ترافیک هستیم و این وقت طلا را از دست می‌دهیم.

­

این مقام انتظامی با بیان اینکه مسئله ما در شهر‌های بزرگ فقط حجم تردد‌ها نیست بلکه نظم ترافیک است، گفت: مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است و باید منظم شود و در دل نظم بخشی سرعت ترافیک و روان سازی را هم خواهیم داشت.

­

وی ادامه داد: باید با کلام علمی بگوییم به عنوان مثال اگر سرعت محور ۹۰ کیلومتر در نظر گرفته شده و راننده با ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رود؛ ما ۹۰ کیلومتر سرعت را به این دلیل در نظر گرفتیم که در آن محور گلوگاه وجود دارد و اگر با ۱۲۰ کیلومتر سرعت برویم چندین ساعت باید در آن گلوگاه باشیم؛ اگر از زبان اساتید و دانشگاهیان این مسائل تبیین و تشریح شود قطعاً تأثیر گذار است.

­

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه ما باید با کلام علمی با مردم صحبت کنیم، گفت: مثلا مردم باید بدانند که اگر سرعت محور ۹۰ کیلومتر در نظر گرفته شده و راننده با ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رود؛ ما ۹۰ کیلومتر سرعت را به این دلیل در نظر گرفتیم که در آن محور گلوگاه وجود دارد و اگر با ۱۲۰ کیلومتر سرعت برویم چندین ساعت باید در آن گلوگاه باشیم و و زمان مان بیشتر تلف می‌شود.

نظر شما