شناسهٔ خبر: 66656046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۰۰۰ خانۀ محیط‌زیست در ایران راه‌اندازی شد

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست از راه‌اندازی ۲۰۰۰خانۀ محیط‌زیست در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر عبدوس، ظهر امروز، در جشنوارۀ ملی تجلیل از خانه‌های محیط‌زیست برتر در لرستان، گفت: 2000 خانۀ محیط‌زیست در ایران طی نه ماه راه‌اندازی شده‌است.

او با بیان اینکه بسترسازی برای جلب مشارکت‌های همگانی یکی از اهداف تشکیل خانه‌های محیط‌زیست در کشور است، اضافه کرد: سرمایۀ اجتماعی کشور با این اقدام تقویت می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به شناسایی چالش‌ها و معضلات زیست‌محیطی، یادآور شد: یکی از اهداف این سازمان شناسایی استعدادهای برتر و تربیت نسل زیست‌محیطی است.

عبدوس با تأکید به اینکه یک خانۀ محیط‌زیست برتر استانی به‌ازای هر 50خانۀ محیط‌زیست امروز تقدیر می‌شود، اذعان کرد: نمایندگان تمام معاونت‌های سازمان محیط‌زیست جشنوارۀ خانه‌های محیط‌زیست برتر را داوری کرده‌اند.

او با اعلام اینکه 26 استان شرایط احراز خانه‌های محیط‌زیست برتر را کسب کرده‌اند، افزود: سه خانۀ محیط‌زیست برتر از بین این استان‌ها انتخاب شده‌است.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد: خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور با ارزیابی شاخص‌های موردنظر و توسط کمیتۀ داوران انتخاب شده‌اند.

عبدوس متذکّر شد: نخستین شیوه‌نامۀ تشکیل خانه‌های محیط‌زیست کشور در مهرماه 1401 به استان‌ها ابلاغ شد و یک‌هزار و 401خانۀ محیط‌زیست نیز تا پایان این سال تشکیل شد.

او توضیح داد: خانه‌های محیط‌زیست موردتوجه سازمان حفاظت محیط‌زیست است و ارتقای فرهنگ حفظ محیط‌زیست را در دستور کار این سازمان داریم.

انتهای پیام/‌644/.

نظر شما