شناسهٔ خبر: 66655887 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وقتی همه کارشناسان داوری اشتباه تشخیص دادند!

صحنه کرنر منجر به گل استقلال حواشی زیادی را در فضای فوتبال ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از مهمترین صحنه‌های مسابقه استقلال و فولاد خوزستان ثانیه‌هایی قبل از گل پیروزی‌بخش آبی پوشان رقم خورد؛ جایی که جلال‌الدین ماشاریپوف با تصور اینکه ابوالفضل جلالی از جناح چپ استقلال نفوذ می‌کند یک پاس عمقی برای او ارسال کرد اما مدافع چپ آبی‌ها به سمت توپ حرکت نکرده بود و این توپ آرام آرام از خط عرضی دروازه عبور کرد و به بیرون رفت. اینکه قبل از بیرون رفتن توپ به پای حمید بوحمدان هم مورد اصابت قرار گرفته یا نه مسئله‌ای است که از شب گذشته ذهن بسیاری از اهالی فوتبال را درگیر خود کرده است.

به نقل از ورزش سه ضربه‌ای که مارشاریپوف به توپ زد در تصاویر تلویزیونی اینطور مشخص است که برخوردی با پای حمید بوحمدان هافبک با تجربه فولادی‌ها نداشته و آرام آرام به اوت می‌رود؛ حتی واکنش ساسان انصاری کاپیتان فولادی‌ها که می‌توانست توپ را بردارد و شروع مجدد داشته باشد نشان دهنده آن است که بازیکنان تصور می‌کردند کرنری رخ نداده است. در این صحنه انصاری توپ را با چشم دنبال کرد تا از خط بیرون برود اما درست در لحظه‌ای که تصور می‌کرد شهاب گردان باید ضربه دروازه را بزند داور نقطه کرنر را نشان داد و در نهایت همین کرنر منجر به گل برتری آبی پوشان شد.

دقایقی بعد از این ماجرا حواشی مربوط به کرنر شدن یا نشدن این توپ در فضای مجازی شکل گرفت و در ادامه بسیاری از کارشناسان داوری نسبت به صحنه واکنش نشان دادند. مرور صحبت‌های کارشناسان و تصاویر تلویزیونی اینطور نشان می‌دهد که توپ به پای بازیکن فولاد برخورد نکرده است. در شرایطی که فضای مجازی پر شده بود از نظرات مخالف، داور وسط توسط کارشناسان یک مصاحبه جالب از احمد آل‌نعمه مربی فولادی‌ها همه چیز را بهم ریخت.

مربی فولاد هنگام خروج از ورزشگاه آزادی داخل تونل با سوال یکی از خبرنگاران درباره صحنه جنجالی داوری بازی با استقلال مواجه شد و در کمال شگفتی اعلام کرد که این صحنه کرنر شده و حمید بوحمدان شخصاً در رختکن به اعضای تیمش اعلام کرده که توپ به پای او برخورد کرده و بعد به بیرون رفته است. این دقیقاً همان چیزی است که در تصاویر تلویزیونی به وضوح دیده نمی‌شود.

در کنفرانس خبری بازی هم از عبدالله ویسی درباره این صحنه سوال شد که سرمربی فولاد اعلام کرد کرنری نبوده است. البته ویسی با گذشت ساعاتی در یک پیامک به محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر گفت که منظورش از کرنر نشدن صحنه مربوط به گل نبوده و یکی از کرنرهای آخر بازی را گفته که تصمیم داور درست بوده است.

پیگیری خبرنگار ما نشان می‌دهد که حمید بوحمدان هافبک باتجربه فولادی‌ها در رختکن تیمش بعد از بازی خطاب به بازیکنان و کادر فنی اعلام کرده که تصورش این است توپ در یک لحظه به پایش برخورد کرده و اظهار نظر احمد آل‌نعمه هم بر همین اساس صورت گرفته است؛ اظهار نظری که بدون تردید مورد استقبال هواداران فولاد و حتی پرسپولیسی‌ها که در رقابت با استقلال برای قهرمانی هستند نخواهد بود و طبیعی است که برخی انتقادها به سمت این مربی برود.

استناد به صحبت‌های بوحمدان در رختکن فولادی‌ها اما یک واقعیت بزرگ را در فوتبال نمایان می‌کند. در شرایطی که اکثر کارشناسان داوری از روی تصاویر تلویزیونی تشخیص دادند که کرنر استقلال اشتباه گرفته شده، احساس حمید بوحمدان مبنی بر اینکه توپ در لحظه آخر به پایش برخورد کرده همه این کارشناسی‌ها را از بین می‌برد و به اهالی فوتبال ثابت می‌کند که تصاویر تلویزیونی در همه وضعیت‌ها نمی‌تواند کمک حال داوران شود و اظهار نظرهای کارشناسی درستی از روی آنها صورت بگیرد.

257 251

نظر شما