شناسهٔ خبر: 66655853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح تقویت بنیان خانواده در دزفول

دبیر کمیته درمان اختلالات مصرف موادمخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اجرای طرح تقویت بنیان خانواده با هدف پیشگیری از سوء مصرف موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح تقویت بنیان خانواده در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا ابیض گفت: برنامه تقویت بنیان خانواده با هدف کاهش عوامل خطر بروز رفتار‌های مشکل ساز نوجوانان در خانواده و ایجاد عوامل حمایتی در  سنین ابتدای دوران نوجوانی توسط والدین و سرپرستان آنها جهت تمرکز نهایی بر پیشگیری از سوء مصرف موادمخدر، آسیب‌های اجتماعی و کمک به والدین و سرپرستان در یادگیری مهارت‌های پرورشی جهت حمایت از کودک و نوجوان می‌باشد.

وی افزود: ایجاد حد و مرز منطقی و متناسب با سن نوجوانان از جانب والدین، تقویت مهارت نه گفتن اصولی در نوجوانان برای پیشگیری از اعتیاد، تغییر نگرش ها، نحوه‌ی قانون گذاری اصولی و به دور از خشونت در خانواده و همچنین تشخیص ارزش‌های پر اهمیت خانواده و تبعیت از آنها، از دستاورد‌های اجرای این طرح محسوب می‌شود.

دکتر ابیض ادامه داد: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ۲ مرحله جداگانه برای فرزندان ۱۰ الی ۱۴ ساله و نیز والدین آنها در فرهنگسرای کوی مدرس اجرا شده است. تعداد شرکت کنندگان در این دوره آموزشی ۳۷ نفر بوده است که با استقبال گسترده منطقه قرار گرفته است.
 
دبیر کمیته درمان اختلالات مصرف موادمخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی دزفول می‌گوید: این طرح در ۷ جلسه اصلی و ۴ جلسه تقویتی برگزار می‌شود.

به گفته دکتر ابیض؛ اولین دوره این طرح از تیرماه ۱۴۰۲ تا شهریور همان سال ادامه داشت و جلسات تقویتی نیز در آذرماه برگزار شد، دوره دوم طرح نیز از ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا ۲۲ اسفندماه همان سال ادامه داشت.

نظر شما