شناسهٔ خبر: 66655529 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

رئیس دانشگاه تهران:

آئین بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران ۸ خردادماه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: آئین افتتاح بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران روز سه‌شنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۳ در این دانشگاه و با حضور مسئولان، اساتید ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدمحمد مقیمی امروز (سه‌شنبه) در نشستی با خبرنگاران، برنامه‌های «بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران» را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: پیرو مصوبه مجمع عمومی یونسکو که بر اساس آن ایران به عنوان آغازگر سنت دانشگاهی در دنیا شناخته شده است و همچنین با عنایت به مصوبه جلسه ۸۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به ریاست رئیس‌جمهور مبنی بر «واگذاری مأموریت برگزاری بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران به دانشگاه تهران» که از تأسیس جندی‌شاپور آغاز و به این دانشگاه منتهی می‌شود، آئین افتتاحیه این بزرگداشت هشتم خرداد ماه در محل مصلی دانشگاه و با حضور پنج هزار نفر از ذی‌نفعان و مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: سلسله رویدادهای این آئین تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» برگزار می‌شود. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد.

پیشنهاد منضم کردن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی در سال ۱۴۰۲ از سوی رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. در نهایت، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۸ این شورا که ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را تصویب کردند.

گفتنی است، نشست خبری مقیمی رئیس دانشگاه تهران برای اعلام برنامه‌های «بزرگداشت سنت ۱۷۵۷ ساله آموزش عالی در ایران» امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما