شناسهٔ خبر: 66655329 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

وزارت خارجه استرالیا از وضع تحریم‌های تازه علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد و اعلام کرد پنج فرد و سه نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه استرالیا در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به انجام «اقدامات بی‌ثبات‌کننده» متهم و در بیانیه‌ای اعلام کرد پنج فرد و سه نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه می‌کند.

بر اساس این بیانیه، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع ایران و سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست افراد تحریم‌شده قرار دارند.

استرالیا در این دور تحریم‌ها در مجموع پنج فرد و سه نهاد مرتبط با برنامه موشکی و پهپادی ایران را تحریم کرد و این بار قدرت نظامی ایران را «عامل بی‌ثباتی منطقه» عنوان کرد.

این اقدام خصمانه دولت استرالیا که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم شامل می‌شود، در مجموع تحریم‌های این کشور علیه ایران را به ۹۰ فرد و ۱۰۰ سازمان می‌رساند.

در بیانیه وزارت خارجه استرالیا آمده است: «این اقدام در پیروی از تحریم‌هایی است که شرکای ما در هفته‌های اخیر در واکنش به حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل وضع کردند.»

انتهای پیام

نظر شما