شناسهٔ خبر: 66655059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده کتاب «هزار و چهارصد و خیلی زود»:

وظیفه اهالی هنر و ادب روشن نگه داشتن نور دوربین خبرنگاران غزه است

یکی از نویسندگان کتاب «هزار و چهارصد و خیلی زود» گفت: با به تحریر درآوردن آثاری در حوزه مقاومت و فلسطین باید اخبار غزه و فلسطین را به جهان مخابره کنیم و نور دوربین خبرنگاران شهید فلسطینی را روشن نگه داریم.

صاحب‌خبر -

نجمه اشرفی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «هزار و چهارصد و خیلی زود» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه این اثر به سرپرستی میثم محمدی و همکاری ۱۲ نویسنده شیرازی به تحریر درآمده است، اظهار کرد: پس از شهادت خبرنگار فلسیطینی مطرح، شهیده شیرین ابوعاقله نوشتن این اثر کلید خورد تا دوربین این خبرنگار فلسطینی بر زمین نماند و اخبار غزه و فلسطین به جهان مخابره شود.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم تا نور این دوربین را بر اتفاقاتی که در غزه و فلسطین در حال وقوع است، بتابانیم و آن را روشن نگه داریم.

این خبرنگار و نویسنده اهل استان فارس تصریح کرد: حدود ۲۰۰ داستان توسط یک تیم ۱۲ نفره نوشته شد که از این تعداد ۸۰ داستان برتر انتخاب شد و در کتاب «هزار و چهارصد و خیلی زود» در روز قدس به زیر چاپ رفت.

وی تحریر آثار حوزه مقاومت و فلسطین در ایران را آغاز راه ارتبط هنری میان دو ملت دانست و عنوان کرد: یکی از داستان‌های این کتاب به صورت موشن‌گرافی و داستان دیگری در قالب تئاتر به روی پرده رفت؛ ایجاد ارزش افزوده هنری در قالب‌های دیگر در راستای شکل‌گیری ارتباط هنری از دیگر مواردی است که با این اثر انجام شد.

اشرفی در پایان بیان کرد: تمام نویسندگان این اثر به صورت داوطلبانه فعالیت کردند و بخشی از هزینه‌های فروش این اثر به صورت مستقیم برای کمک به مردم غزه و فلسطین ارسال خواهد شد.

نظر شما