شناسهٔ خبر: 66654590 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بورس خبر داد

افزایش ۲ برابری تامین مالی به شرط بهبود بازار سرمایه/ پذیرش شرکت‌های جدید در بورس و فرابورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جاری، افزایش دو برابری تامین مالی به شرط بهبود وضعیت بازار سرمایه و اعمال حمایت‌های دولت در این بازار است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مجید عشقی در آئین افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین رویدادهایی، آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران با بنگاه‌های اقتصادی و ابزارهای بازار سرمایه و تامین مالی است. در سفرهای قبلی به استان کرمان، به صورت ویژه چند مورد هدف‌گذاری شد که امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای سواد مالی در استان کرمان افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی دارد، ظرفیت‌های بازار سرمایه را در راستای گسترش ارتقای سواد مالی دانشگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در استان کرمان به کار گیرد.

سودآوری صنایع

عشقی، بازار سرمایه را یکی از مسیرهای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» ذکر کرد و بیان داشت: با وجود چالش‌های موجود در بازار سرمایه اما اقدامات قابل توجهی دربخش‌های مختلف از جمله تامین مالی صورت گرفت. به عنوان مثال؛ در زمینه سود آوری صنایع سال گذشته قریب به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای بخش خصوصی و دولتی، حدود ۴۰۰ همت افزایش سرمایه و ۳۱۲ همت تامین مالی دولت انجام شد. همچنین تامین مالی جمعی و تأسیس شرکت سهامی عام پروژه از دیگر اقداماتی بود که عملیاتی شد.

وی، افزایش دو برابری تامین مالی را یکی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جاری ذکر کرد و افزود: در صورت بهبود وضعیت بازار سرمایه، رفع چالش‌های موجود و اعمال حمایت‌های دولتی، تامین مالی در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.

ظرفیت مناسب بازار سرمایه

عشقی، با بیان این که بازار سرمایه از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است، گفت: فضای حاکم در بازار سرمایه زیبنده این بازار نیست بنابراین، برگزاری چنین رویدادهایی با حضور مقامات و فعالان اقتصادی موجب می‌شود، علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌های بازار سرمایه، تصویر مناسبی از این بازار ارائه دهیم.

تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه در حوزه صنایع فلزی از دیگر اقداماتی است که تمهیدات لازم برای پذیره‌نویسی آن انجام شده و در مراحل پایانی است. همچنین، تا سال گذشته تامین مالی جمعی به صورت پایلوت صورت می‌گرفت اما در سال جاری میزان تامین مالی جمعی، با افزایش دو برابری روبرو شده است.

تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

وی، تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط را یکی دیگر از رویکردهای مهم سازمان بورس برشمرد واظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هدف ما این است که در صورت بهبود وضعیت بازار سرمایه و رفع چالش‌های موجود، دامنه تامین مالی این شرکت‌ها را در سال جاری به ۴ تا ۵ برابر افزایش دهیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان از آمادگی این سازمان برای صدور مجوز سکوی تامین مالی جمعی در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: برای پذیرش شرکت‌های جدید نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که امید می‌رود درآینده‌ای نزدیک این شرکت‌ها در بورس و فرابورس پذیرش شوند.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما