شناسهٔ خبر: 66654098 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نصب ۲۰۰۰ دوربین‌ جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ان‌شاءالله به‌زودی ۲ هزار سایت دوربین جدید تا شهریورماه به جاده‌های کشور اضافه می‌شود تا تخلفات توسط پلیس هوشمند بررسی‌شود. همچنین نیاز پلیس به پایگاه‌های بیشتر نیز بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی؛ رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک که صبح امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این کنفرانس راهگشای معضلات ما در کشور در بحث تصادفات و تلفات جاده‌ای و چراغ راه دستگاه‌های اجرایی باشد. در این دولت شورای ایمنی حمل و نقل با حضور رییس جمهور تشکیل شد و از بیرون دولت نیز این مسائل پیگیری می‌شود و تاکنون جلساتی زیادی برگزار شده و همکاری‌های خوبی با سایر دستگاه ها انجام شده است و وظایف همه دستگاه‌ها نیز در این شورا مشخص می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نوروز امسال کاهش تلفات تصادفات بودیم که از فواید ایجاد این شورا بود. ما در وزارت راه وشهرسازی چند مسئولیت داریم و تلاش می‌کنیم مهم‌ترین آنها را که بهبود شرایط زیر ساخت‌ها است انجام دهیم.

امانی گفت: یکی از مشکلات ما عمر جاده‌های مواصلاتی است. به عنوان مثال جاده تهران- قم از سال 57 ساخته شده و باید 20 تا 30 سال استفاده می‌شد اما هنوز در حال استفاده است و سطح سرویس این جاده به پایان رسیده است، به همین دلیل شاهد هستیم که در تمام طول هفته این جاده شلوغ است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما، تولید ناوگان خودرویی و تولید گواهینامه همزمان با ایجاد زیرساخت‌ها نبوده و زیرساخت‌ها از این میزان تولید خودرو و راننده، جا مانده‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: دومین بحث ما نقاط پرحادثه است که باید توجه داشت که این نقاط یک شبه ایجاد نمی‌شوند. هر جاده‌ای که ساخته می‌شود مهندس داشته و ایمن ساخته می‌شود اما به مرور زمان به دلایل متعدد ناایمن می‌شود و نقاط پرحادثه ایجاد می‌شود.

ایمن‌سازی نقاط پرخطر در جاده‌های کشور تا پایان سال

امانی با اشاره به تعداد نقاط حادثه خیز گفت: سال گذشته 887 نقطه حادثه خیر ترافیکی در کشور شناسایی شد و تا پایان سال 424 نقطه را برطرف کردیم و ان‌شاءالله تا پایان امسال سایر این نقاط برطرف می‌شود.ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، ایجاد علائم ، خط‌کشی‌ها، جداکننده‌ها و ... نیز از جمله مسائلی هستند که دنبال می‌شوند.

امانی با بیان اینکه از هزینه کل ساخت هر جاده باید چهار تا شش درصد هزینه نگهداری کنار گذاشته شود، گفت: بر اساس نظرات کارشناسان، هزینه نگهداری 230هزار کیلومتر جاده‌های کشور، 230 هزار میلیارد تومان بوده و اخیرا به 280 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: سال گذشته کارهای عمرانی بسیار خوبی در کشور انجام شد اما تنها به 22 هزار میلیارد تومان رسیدیم و تا 280 هزار میلیارد تومان قطعا نرسیده‌ایم و این مبالغ جوابگوی ما نیست و ما هر روز نگران این اقدامات هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: علاوه بر تعمیر جاده‌ها، آموزش و فرهنگسازی و اعمال جریمه از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

امانی گفت: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زیرساختی در جاده‌های کشور انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم عقب ماندگی در این مسائل را جبران کنیم. با برگزاری این همایش‌ها امیدوارم به یک زبان مشترک بین دستگاه‌های اجرایی کشور برسیم و بتوانیم آمار تصادفات و جانباختگان را کاهش دهیم، حتی یک کشته در جاده‌های کشور نیز زیاد است و باید به صفر برسیم.

رئیس سازمان راهداری ادامه داد: من معتقدم هرچقدر دستگاه‌ها همپوشانی و همواری داشته باشند بسیار موثرتر خواهند بود. مثلا در دنیا ثابت شده یک شماره امدادی باید در جاده‌ها داشته باشیم و نه چند شماره، یک زمانی مصوب شد شماره 110 پاسخگوی مردم باشد و بقیه دستگاه‌ها زیرمجموعه پلیس باشند اما اینگونه نشد. همچنین پایگاه‌ها نیز نباید از هم جدا باشند، مثلا پایگاه‌های پلیس، هلال‌ احمر، راهداری و اورژانس نباید از هم جدا باشد و در دنیا اینها تجمیع شده‌اند که از هزینه‌های چندجایی جلوگیری شده و خدمت به مردم بیشتر و متمرکزتر شود.

نصب دوربین‌های جدید ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در راهداری زیرساخت هایی را که پلیس نیاز دارد به مرور زمان آماده خواهیم کرد. ان‌شاءالله به‌زودی 2 هزار سایت دوربین جدید تا شهریورماه به جاده‌های کشور اضافه می‌شود تا تخلفات توسط پلیس هوشمند بررسی شود. همچنین نیاز پلیس به پایگاه‌های بیشتر نیز بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما