شناسهٔ خبر: 66653748 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تعریف طرح‌های تشویقی برای عضویت فعالان صنعت کشاورزی در اتاق بازرگانی

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم گفت: ما در اتاق قم در تلاش هستیم تا با فراهم آوردن شرایط مناسب، شاهد عضویت کشاورزان خرد و کلان استان در پارلمان بخش خصوصی باشیم که با حداکثر توان بتوانیم خدمات خود را به ایشان ارائه کنیم.

 

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، علیرضا شیخانی در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی قم که در محل این اتاق برگزار شد گفت: هیات رئیسه اتاق دهم با اتخاذ رویکردی نو در پی تعامل با اقشار مختلف بخش خصوصی هستند و در همین راستا برنامه‌های تشویقی مختلفی برای فعالان صنعت کشاورزی طرح‌ریزی کرده‌اند که از طریق کمیسیون کشاورزی اجرایی خواهد شد.
وی در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این کمیسیون در سال 1402 ارائه کرد و با تاکید بر اهمیت‌ موضوعاتی چون آب در صنعت کشاورزی و پسته کاری در استان، چکیده‌ای از اقدامات صورت گرفته در مورد این دو موضوع را مطرح کرد.
شیخانی همچنین با تشکیل دو تشکل (یک تعاونی و یک شرکت سهامی خاص) در حوزه پسته کاری استان خبر داد و عنوان کرد: طی جلسات متعدد با پسته کاران عمده استان لزوم برخورداری از یک تشکل برای اهالی این بخش تبیین شد که در نهایت با آن موافقت شده و این کار در دو ماه آینده به سرانجام خواهد رسید.
وی در ادامه از تشکیل چهار کمیته ذیل این کمیسیون در اتاق قم گفت و افزود: کمیته‌های مرغداری، دامداری، باغداری و آب، چهارکمیته‌ای هستند که وجود آنها در اتاق قم ضروری است که امیدواریم با این کار، به طور تخصصی به موضوعات نام برده ورود کنیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق قم از تدوین تقویم سفرهای آموزشی این کمیسیون برای کشاورزان استان خبر داد و گفت: مقصد اولین سفر که در خرداد ماه سال جاری و با محوریت حضور پسته کاران قمی برنامه‌ریزی شده، استان کرمان است.

نظر شما