شناسهٔ خبر: 66653498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طالبان: امت اسلامی با اتحاد از فلسطین حمایت کند

وزیر ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان در نشست مشورتی علمای جهان اسلام در ترکیه تصریح کرد امت اسلامی باید با اتحاد از مردم فلسطین در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی دفاع کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «نورمحمد ثاقب» وزیر ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان طی سخنرانی در نشست علما جهان اسلام بر لزوم اتحاد امت اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

ثاقب اظهار داشت: امروز مصائب مختلف فکری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... دامنگیر امت اسلامی است و در نهایت سبب تضعیف کشور‌های اسلامی شده و امت اسلامی شدیداً به درمان سریع آن نیاز دارد و استفاده از دستورات دین مبین اسلام در این مقطع زمانی سبب فلاح و رستگاری این امت می‌شود.

وی افزود: مسجدالاقصی نه تنها مربوط به فلسطین است بلکه به تمامی امت اسلامی تعلق دارد و تاریخ مسجدالاقصی تاریخ انبیا علیهم السلام از حضرت آدم علیه السلام تا آخرین پیامبر ما حضرت محمد (ص) است. امروز مردم مظلوم فلسطین مورد حمله وحشیانه قرار دارند و همه روزه صد‌ها مسلمان از جمله کودکان و زنان در آن کشور مظلومانه به شهادت می‌رسند.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف حکومت طالبان ادامه داد: اکنون بر امت اسلامی است تا با اتحاد و اتفاق در برابر جنایات روز افزونی که به مردم بیگناه فلسطین انجام می‌شود و بشریت از آن شرمنده است، ایستادگی کند.

ثاقب اضافه کرد: امارت اسلامی و مردم مجاهد افغانستان از آنچه در غزه و در کل فلسطین می‌گذرد بسیار اندوهگین و متأثر هستند، زیرا مانند فلسطین امروزی در مدت نیم قرن ظلم و جنایات بی‌شمار در افغانستان در زمان اشغال شوروی و آمریکا بر ملت مظلوم افغانستان صورت گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد کابل خواستار روابط خوب و متقابل با کشور‌های منطقه و جهان، به‌ویژه کشور‌های اسلامی است.

نظر شما