شناسهٔ خبر: 66653430 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نخستین رویداد ترویج کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان در رفسنجان برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان، سید محسن سجادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان با حضور در آیین افتتاحیه جشنواره حرکت و رویش از رویداد ترویج کتابخوانی در کودکان و نوجوانان بازدید کرد. این رویداد توسط معاونت پژوهشی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با همکاری مرکز شتاب دهی مجتمع مس سرچشمه چهارم دی‌ماه امسال در محل آمفی تئاتر شهید پرتوی برگزار می‌شود.

جعفر پور معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ولی عصر رفسنجان در این‌باره گفت: این رویداد اولین رویداد ترویج کتاب‌خوانی در سطح ملی ویژه قشر کودک و نوجوان در قالب گیمی فیکیشن در شهرستان رفسنجان است.

وی ضمن اشاره به اینکه ساعت سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر دنیا پایین است، اظهار کرد: ساعت سرانه مطالعه در کشور ما به ۱۵ دقیقه در روز می‌رسد و این آمار حدوداً نصف ساعت مطالعه در کشورهای دیگر است.

معاونت پژوهشی دانشگاه ولیعصر رفسنجان افزود: این رویداد فرصتی است برای ارائه ایده‌های خلاقانه و نوآوران صاحبان ایده، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه ایجاد علاقه و انگیز کتابخوانی در کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه این رویداد یک رویداد بازیگونه سازی برای ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوان است ادامه داد: این رویداد در پایه سه محور بنیان گذاری شده محور اولیه محور علاقه و انگیزه برای مطالعه کتاب ، محور دوم خلاقیت در حل مسئله‌ و محور سوم هم محصولات و خدمات نو آوران است.

جعفر پور در پایان گفت: صاحبان ایده و شرکت‌ها دانش‌بنیان برمبنای این سه محور می‌توانند ایده‌ای خود را در این رویداد برای ما ارسال کنند و در پایان این رویداد از ایدهای برتر و منتخب تقدیر به عمل آمده خواهد آمد.

نظر شما