شناسهٔ خبر: 66653158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص هزار میلیاردتومان اعتبار برای تسریع در اجرای طرح راه آهن شرق کشور

با اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر از محل تهاتر نفت ، عملیات اجرایی راه آهن زاهدان _ مشهد از مسیر بیرجند_یونسی تسریع می شود.

صاحب‌خبر -

اختصاص هزار میلیاردتومان اعتبار برای تسریع در اجرای طرح راه آهن شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در دیدار استاندار با معاون وزیر راه و شهرسازی پیمانکاران و مشاوران طرح راه آهن شرق کشور که با هدف تسریع در عملیات اجرایی راه آهن بیرجند-یونسی به عنوان بخش مهمی از کریدور ریلی شرق کشور برگزار شد،  راهکار‌های تسریع در عملیات اجرایی کلیه قطعات این طرح و  آخرین وضعیت اجرایی طرح راه آهن زاهدان-مشهد بررسی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، راه آهن زاهدان-مشهد را یکی از مهمترین اولویت‌های ریلی کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در عملیات اجرایی این مسیر ریلی، در حال حاضر تمامی قطعات این طرح به طول ۹۰۰ کیلومتر فعال است، کارگاه‌ها تجهیز شده است و پیمانکاران عملیات اجرایی را آغاز کرده اند.

خادمی از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفت به این طرح خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این مسیر ریلی در توسعه ترانزیت شرق کشور با اتصال به بندر مهم چابهار به زودی هزار میلیارد تومان دیگر نیز از محل تهاتر نفت به این طرح اختصاص می‌یابد.

وی رسیدگی به آخرین وضعیت عملیات اجرایی راه آهن بیرجند-یونسی را مهمترین بخش این جلسه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تمامی قطعات در استان خراسان جنوبی به مناقصه گذاشته شده ، قرارداد‌ها مبادله و تجهیز کارگاه‌ها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت راه آهن بیرجند-یونسی را موجب اتصال مرکز استان خراسان جنوبی به شبکه ریلی اعلام کرد و گفت: راه آهن زاهدان-مشهد یکی از مهمترین کریدور‌های ریلی کشور است که قابلیت ترانزیت سالانه ۷.۸ میلیون تن کالا به کشور‌های منطقه اوراسیا از طریق بندر چابهار را فراهم می‌کند و توسعه همه جانبه شرق کشور را به همراه دارد.

نظر شما