شناسهٔ خبر: 66652170 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آتش‌سوزی‌ جنگل‌های کانادا به مرز بحرانی رسید + عکس

مقامات در غرب کانادا در حال مقابله با آتش‌سوزی بی‌ثبات و خارج از کنترلی هستند که هزاران نفر را مجبور به تخلیه کرده است. حجم دود به حدی بوده است که در شهرهای آمریکا هشدار آلودگی هوا صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حجم آتش‌سوزی‌ها، شمال بریتیش کلمبیای کانادا را در معرض نابودی قرار داده است. رفتار شدید آتش‌سوزی که به دلیل سال‌ها خشکسالی و بارش برف کمتر از حد معمول در زمستان گذشته بدتر شده است، حتی آتش‌نشانان را نیز در معرض خطر قرار داده است.

آتش‌سوزی‌ خارج از کنترل جنگل‌های کانادا، آمریکا را آلوده کرد + عکس

در سال ۲۰۲۳، کانادا شاهد تعداد بی‌سابقه آتش‌سوزی‌های جنگلی بود که حتی باعث پراکندگی دود در بخش‌هایی از ایالات متحده شد و بیش از ۲۵۰ هزار کانادایی را مجبور به تخلیه محل زندگی خود کرد و حداقل جان چهار آتش‌نشان را گرفت. روزهای آینده برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا حیاتی خواهد بود زیرا بادهای شدید غربی و وجود چوب‌های خشک قابل اشتعال در این منطقه به افزایش دامنه آتش‌سوزی کمک کرده است.

آتش‌سوزی‌ خارج از کنترل جنگل‌های کانادا، آمریکا را آلوده کرد + عکس

در شمال شرقی بریتیش کلمبیا، حدود ۱۶۰۰ کیلومتری (۹۹۵ مایل) شهر ونکوور، منطقه حفاظت‌شده هند فورت نلسون با جمعیتی حدود ۳۴۰۰ نفر زندگی می‌کنند و اگر حجم آتش‌سوزی به بیش از ۵۲۸۰ هکتار افزایش و به داخل شهر برسد، آتش‌نشانان و نیروهای اورژانس برای «آخرین موضع دفاعی» آماده می‌شوند.

مسئولان هشدار دادند که در مناطق درگیر آتش‌سوزی، علاوه بر کاهش دید، منابع محلی مانند فشار آب و برق ممکن است کاهش یابد یا به طور کامل برای استفاده عمومی متوقف شود زیرا بیشتر منابع برای حمایت از آتش‌نشانانی که تلاش در سرکوب آتش دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آتش‌سوزی‌ خارج از کنترل جنگل‌های کانادا، آمریکا را آلوده کرد + عکس

مرکز کنترل آتش‌سوزی جنگل کانادا ۴۰ مورد از این آتش‌سوزی‌ها را «خارج از کنترل» اعلام کرده است، از جمله آتش‌سوزی دریاچه پارکر در شمال بریتیش کلمبیا که از روز جمعه حدود ۱۳ هزار هکتار را سوزانده است. آتش‌سوزی‌ها کیفیت هوای ۶ ایالت آمریکا را روز دوشنبه تحت تأثیر قرار دادند که شامل داکوتا، نبراسکا، آیووا، مینه‌سوتا و ویسکانسین می‌شود.

آژانس کنترل آلودگی مینه‌سوتا به دلیل «دود بسیار شدید آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال شرقی بریتیش کلمبیا» هشدار کیفیت هوا را نیز برای کل این ایالت صادر کرد.

آتش‌سوزی‌ خارج از کنترل جنگل‌های کانادا، آمریکا را آلوده کرد + عکس

نظر شما