شناسهٔ خبر: 66651630 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

رنو رافال، شاسی بلند کوپه و جوان پسند فرانسوی معرفی شد + مشخصات فنی و عکس

صاحب‌خبر -

رنو رافال، پرچمدار سری خودروسازی کراس اوور کوپه رنو، حرف‌های زیادی برای رقابت در بخش طراحی و امکانات با دیگر محصولات هم رده دارد.

طرح جامع «رنولوسیون» به‌عنوان یک پوست‌اندازی بنیادین برای شرکت رنو فرانسه به‌شمار می‌رود. این شرکت خودروسازی که در 10 سال گذشته با آمار فروش اندک و عدم استقبال مناسب از سوی مشتریان روبه‌رو بود، توانست با این طرح که در سال ۲۰۲۱ توسط لوکا دومئو، مدیرعامل رنو ترسیم شد، چشم‌اندازی روشن برای محصولات مختلف رنو رقم بزند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی رنو رافال 2024 می‌پردازیم.

رنو رافال؛ زیبا و جسور

رنو رافال رنو رافال

همان‌طور که گفتیم کمپانی رنو پیشرفت زیادی در طول 5 سال اخیر داشته و مدتی پیش نیز توانست عنوان بهترین خودرو جهان در سال 2024 را با رنو سنیک e-Tech دریافت نماید. محصول جدید این شرکت با نام رافال از پلتفرم CMF-CD بهره می‌برد که نسخه‌ای از قطعاتی است که پایه ۱۵ میلیون خودروی گروه رنو از کلیو به بالا را تشکیل می‌دهد. با طول کلی ۴.۷ متر، این مدل در قلب بخش D قرار می‌گیرد و ارتفاع آن ۱.۶۱ متر است که برای یک شاسی‌بلند اسپرت مناسب است و پایه چرخ طولانی ۲.۷۴ متری دارد. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به جلوپنجره زیبا و جدید، گوشه‌های برجسته بدنه و سقف کوپه بلند اشاره کرد که با دقت برای فضای سرنشینان عقب و زاویه ۱۷ درجه ایده‌آل برای آیرودینامیک طراحی شده است. رافال یک خودرو کوپه شاسی بلند هیبریدی است که رنو وعده داده «خودرویی زاده شده برای لذت رانندگی» خواهد بود.

مشخصات فنی Renault Rafale

در آغاز، رافال به پیشرانه ترکیبی ۱۹۷ اسب بخاری فاقد کلاچ که پیش از این در مدل‌های دیگر رنو یعنی استرال و اسپیس استفاده شده، مجهز خواهد شد. این پیشرانه، نیروی خود را از یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری سه سیلندر و دو موتور الکتریکی می‌گیرد.

موتور بنزینی ۱۲۹ اسب بخاری با چرخه آتکینسون، چرخ‌های جلو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته یکپارچه با گاردان محرک می‌گرداند. یک موتور الکتریکی ۶۷ اسب بخاری با گیربکس جدید، بین موتور و گیربکس اصلی قرار گرفته است. موتور الکتریکی دوم، یک استارتر-ژنراتور یکپارچه است که موتور بنزینی را روشن می‌کند، در زمان ترمزگیری یا لغزش انرژی جمع می‌کند و می‌تواند در شتاب‌گیری نیز کمک کند. این پیشرانه که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، نیازی به کلاچ ندارد؛ زیرا همیشه با حرکت برقی شروع می‌شود. باتری ۲ کیلووات‌ساعتی زیر صندلی راننده، امکان حرکت برقی کوتاه‌برد را فراهم می‌کند. خروجی ۱۹۷ اسب بخاری این پیشرانه مشابه استرال است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۸.۹ ثانیه را ممکن می‌سازد.

نسخه 295 اسب بخاری چهار چرخ محرک رافال، همان پیشرانه درون‌سوز نسخه ذکر شده را دارد؛ اما در عقب دارای یک محور الکتریکی با یک موتور الکتریکی جداگانه یکپارچه با دیفرانسیل عقب است. این مدل، یک هیبرید پلاگین با باتری بزرگتر است که گفته می‌شود برد الکتریکی 30 تا 40 مایل (48 تا 64 کیلومتر) خواهد داشت. رافال، پلتفرم و پایه چرخ خود را با مدل‌های خانوادگی استرال و اسپیس شریک است؛ اما با فاصله رد پاهای 40 میلی‌متر بیشتر در جلو و عقب و مشخصات منحصربه‌فرد فنرها، میل‌لنگ‌ها و میل‌های ضربه‌گیر، تمرکز بیشتر بر لذت رانندگی را نشان می‌دهد. فرمان پذیری چهار چرخ نیز به‌عنوان گزینه اضافی در دسترس است. این ویژگی، شعاع گردش 10.4 متری در سرعت‌های پایین و ثبات بیشتر در پیچ‌ها تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می‌آورد. وزن خالص مدل‌های پایه رافال 1653 کیلوگرم و نسخه پلاگین هیبرید چهار چرخ محرک 1714 کیلوگرم است. فرمان چهار چرخ نیز 7 کیلوگرم به وزن هر مدل می‌افزاید.

قیمت پایه رنو رافال 2024 در تریم تکنو ۳۸,۱۹۵ پوند است؛ در حالی که تریم تکنو اسپری آلپاین با فرمان چهار چرخ، داشبورد آلکانتارا و امکانات برقی از جمله فرمان گرمازا، ۴۲,۱۹۵ پوند قیمت دارد. گران‌ترین مدل آیکونیک اسپری آلپاین با پیشرانه ۱۹۷ اسب بخاری نیز ۴۴,۶۹۵ پوند ارزش‌گذاری شده است.

نمای داخلی رنو رافال نمای داخلی رنو رافال

ژیل ویدال، معاون طراحی گروه رنو و طراح ارشد رنو رافال در جریان رونمایی از این خودرو گفت:

ما توانستیم از صفر شروع کنیم که یک نکته بسیار مهم است. ماموریت ما این بود که خودرو را خودساخته و مطمئن، به‌ویژه در جلو و عقب طراحی کنیم؛ اما آن را با جزئیات اضافی شلوغ نکنیم. خطوط تیز و تعریف‌کننده فرم، بسیار کمک‌کننده بودند. ما فکر می‌کنیم ظاهری پهن‌تر، وعده لذتی ویژه از رانندگی را می‌دهد. کاوربندهای کناری نیز برای تقسیم توده‌ها و ظریف‌تر جلوه دادن خودرو استفاده شده‌اند. ما روی طراحی منحصربه‌فرد رینگ‌ها نیز بسیار کار کرده‌ایم. وعده ما این است که یک خودروی فوق‌العاده برای رانندگی لذت‌بخش است.

وی همچنین در رابطه با طراحی جسور و زیبای این خودرو خاطرنشان کرد:

ما یک جلوپنجره منحصربه‌فرد طراحی کرده‌ایم که از کاشی‌های زاویه‌دار شکل آرم رنو تشکیل شده و به‌نظر می‌رسد از زوایای دید مختلف حرکت می‌کنند. این یک ویژگی عالی برای نمای نزدیک است. وقتی خودرو به‌سمت شما می‌آید، چراغ‌های روزانه برجسته می‌شوند. ابتدا شکل‌ها و زوایای آرم رنو را می‌بینید که بی‌نظیر هستند. همچنین استفاده از مواد پایدار، گرافیک‌های جدید صفحه نمایشگر و صندلی‌های عالی جدید، جلب توجه می‌کنند و ما حتی از سنگ آهک به‌عنوان تزئین استفاده کرده‌ایم. همچنین باید به سانروف خورشیدی اشاره کنیم که با لمس یک کلید به‌تدریج تیره می‌شود و آرام‌بند عقب ویژه که امکانات جدیدی مانند نگه‌دارنده دستگاه‌ها و منابع برق را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید:
رنو سیمبیوز ،‌ شاسی بلند کوچک و جذاب هیبریدی معرفی شد بنتلی باتور کانورتیبل معرفی شد؛ خودرو کروک چند میلیون دلاری با موتور ۱۲ سیلندر کیا پیکانتو ۲۰۲۵ معرفی شد؛ طراحی متفاوت و آپشن های جدید

برچسب‌ها:

نظر شما