شناسهٔ خبر: 66651032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران در آستانه ورود به تله جمعیتی

دبیر علمی همایش ملی فرزندآوری: همایش ملی فرزندآوری، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
ایران در آستانه ورود به تله جمعیتی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد حسن لطفی در نشست خبری این همایش گفت: طبق برآورد‌ها اگر اقدام موثری در راستای فرزندآوری و جوانی جمیعت صورت نگیرد تا سال ۱۴۱۰، ایران وارد مرحله بحران جمعیتی می‌شود.
لطفی افزود: در صورت وقوع این رخداد، پیش بینی می‌شود،۴۰ سال زمان نیاز داشته باشیم تا از این تله خارج شویم.
 
وی اظهار داشت: اگر بین ۱۴ تا ۲۰ درصد جمعیت یک کشور بالای ۶۵ سال سن داشته باشد، یعنی وارد مرحله سالمندی جمعیت شده و در کشور ما در حال حاضر ۱۱٫۵ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال سن دارند و تنها ۶ سال زمان داریم تا مانع بروز پدیده سالمندی جمعیت شویم.
 
دبیر علمی این همایش ملی خاطر نشان کرد: با توجه به تبلیغات فضای مجازی و تبلیغات مسموم در خصوص بی انگیزه کردن جوانان جهت تشکیل خانواده و فرزندآوری، از زمان اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شاخص باروری کلی، تغییر چشمگیری نداشته و اجرای این قانون، نیازمند اقدامات و تصمیم گیری‌های موثر است.
 
وی در ادامه از برپایی همایش ملی فرزندآوری، خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: این همایش روز‌های ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
 
لطفی افزود: هدف از این همایش، ارتقای آگاهی، تبلیغ و ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت در قالب پنج پنل علمی و تخصصی و براساس چهار بعد سلامت می‌باشد.
 
وی ادامه داد: این همایش ملی در پنج محور و پنل سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی و چالش‌ها و راهکار‌های کاهش سقط جنین با حضور متخصصان و کارشناسان مرتبط استانی و کشوری برگزار می‌شود.
 
دکتر لطفی تصریح کرد: تعداد ۱۹۷ اثر در قالب مقاله، کتاب و پوستر در بخش پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد،۱۶۳ اثر قابلیت ارجاع جهت داوری داشته و از مجموع ۱۳۵ اثری که قابلیت امتیاز دهی داشته، تعداد ۷۴ اثر شامل ۵۴ کتاب و پوستر و ۲۰ مقاله جهت سخنرانی پذیرفته شده اند.
 
وی افزود: همچنین تعداد ۲۱۱ اثر در حوزه ادبی به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۲۸ اثر شامل هشت پوستر،۱۰ اثر ادبی، پنج کلیپ، سه موشن گرافی و دو پادکست پذیرفته شده است.

نظر شما