شناسهٔ خبر: 66650920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظهور خوشه‌های طلایی گندم در ساری

نخستین خوشه‌های طلایی گندم شهرستان ساری، در روستای کارکنده به بار نشست.

صاحب‌خبر -

ظهور خوشه‌های طلایی گندم در ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: نخستین خوشه‌های طلایی گندم در شهرستان ساری به مساحت ۳ هزار متر مربع در روستای کارکنده مرکز جهاد کشاورزی اِسفیوردشورآب به بار نشست

سید اسماعیل علوی در مورد وضعیت سطح زیرکشت گندم شهرستان ساری گفت: امسال سطح زیرکشت گندم شهرستان ساری ۱۱ هزار و ۵۶۴ هکتار است که کارشناسان تولیدات گیاهی این مدیریت و کارشناسان مروج و ناظرین طرح جهش در دیمزار‌ها در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های این شهرستان با ارائه توصیه‌های فنی لازم در افزایش عملکرد محصولات، کشاورزان را همراهی کردند.

وی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش کشاورزان و برنامه ریزی‌هایی که در سطح جهاد کشاورزی شهرستان برای تهیه و تدارک و توزیع بذور انجام شد این نهاده در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

علوی ادامه داد: از اقدامات انجام شده همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و طرح جهش تولید در دیمزار‌ها است که در بستر طرح جهش تولید دیمزار‌ها خدماتی به کشاورزان دیمکار ارائه شد.

این مسئول اضافه کرد: از دیگر خدمات اجرای طرح جهش تولید دیمزار‌ها تسهیلات خرید ادوات دنباله بند با نرخ سود ۴ درصد، خدمات آموزشی و ترویجی و نظارتی، کود‌های بذرمال، کود‌های ریزمغذی، سموم برای کنترل عوامل خسارت زا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری در ادامه اجرای طرح کشاورزی قراردادی، مدیریت مناسب و بهینه‌ی آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و برنامه ریزی اجرای دستورالعمل خرید تضمینی گندم را از سایر اقدامات حمایتی از گندمکاران اعلام و افزود: مانند سنوات گذشته مراکز خرید تضمینی آماده‌ی تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان است.

علوی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت گندم، تنظیم کمباین‌ها و صدور کارت معاینه فنی و نظارت دقیق توسط کارشناسان جهاد کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد و هر کمباینی که کارت معاینه فنی نداشته باشد وارد مزارع نشود و با تنظیم به موقع کمباین‌ها از ریزش بیش از حد محصول جلوگیری خواهد شد.

نظر شما