شناسهٔ خبر: 66650619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مقام آمریکایی:

ایده پیروزی بر حماس غیر واقعی است

معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت که ایده و ادعای امکان پیروزی کامل رژیم صهیونیستی بر جنبش حماس غیر واقعی است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کرت کمبل معاون وزیر خارجه آمریکا، گفت: گاهی اوقات که ما از نزدیک به سخنان رهبران (رژیم) اسرائیل گوش می‌دهیم، آنها بیشتر درباره ایده نوعی پیروزی کامل و گسترده در میدان نبرد صحبت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه، من فکر نمی‌کنم که این احتمال پیروزی وجود داشته باشد که ما بخواهیم آن را باور کنیم، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورها تمایل دارند که در این باره یک راه حل سیاسی ببینند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود.

به گزارش ایرنا، سث فرانتزمن نویسنده و تحلیلگر آمریکایی پیش تر در اظهاراتی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط این است که حماس در حمله رژیم صهیونیستی به غزه متحمل تلفات سنگین شده و ضعیف شده است، تاکید کرد: باید گفت که در حال حاضر حماس به هیچ عنوان ضعیف نشده است.

فرانتزمن در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: حماس نه تنها ضعیف نشده بلکه به ۹۰ درصد از مناطق غزه بازگشته است.

این تحلیلگر و نویسنده آمریکایی با اشاره به اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی بارها به مناطقی مانند الزیتون بازگشتند تا دوباره با حماس بجنگند، گفت: این موضوع ثابت می‌کند که نیروهای حماس بلافاصله به مناطقی که (رژیم) اسرائیل از آنها خارج می‌شود، باز می‌گردند.

فرانتزمن در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد حماس تحت فشار است، خاطرنشان کرد: اگر حماس تحت فشار بود، شاهد دادن امتیازاتی از سوی آن به (رژیم) اسرائیل بودیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در ماه نوامبر در جریان اولین معامله اسرای صهیونیست مدعی شد که اسرا با فشار آزاد خواهند شد، افزود: در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که این فشارها ادامه داشته باشد و حماس بلافاصله متوجه شد که (رژیم) اسرائیل بیشتر مناطق غزه را ترک خواهد کرد و تنها کاری که باید انجام می‌داد، این بود که منتظر بماند.

فرانتزمن در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های صهیونیستی ادعا می‌کنند که حماس حدود ۱۰ تا ۱۴ هزار رزمنده خود را در طول هفت ماه جنگ از دست داده است، تاکید کرد: به عقیده من این آمار احتمالاً اغراق آمیز است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما