شناسهٔ خبر: 66650262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسریع فرآیند الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار با همکاری دفاتر پیشخوان دولت 

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد: دفاتر پیشخوان برای تبدیل مجوز‌های کاغذی اصناف و کسبه به مجوز‌های الکترونیکی (شناسه یکتا) وارد عمل شدند و به کمک درگاه ملی مجوز‌ها آمدند.

صاحب‌خبر -

تسریع فرآیند الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار با همکاری دفاتر پیشخوان دولت 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اکرم فداکار گفت: اصل بر این است که صاحبان مجوز کسب و کار بتوانند با گوشی تلفن همراه خود نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند، اما این امکان نیز فراهم شده تا دفاتر پیشخوان فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا را برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند خودشان مجوز الکترونیکی دریافت کنند انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان در دو نوبت صبح و عصر آماده پاسخگویی هستند، افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان با هزینه حدود ۳۵ هزار تومان نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند.

گفتنی است مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) برای دومین بار تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است و بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است.

نظر شما