شناسهٔ خبر: 66650159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

شهید رضا پناهی؛

تندیس جوانترین شهید استان البرز زینت بخش محله مصباح کرج شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در آیین رونمایی از تندیس نوجوان شهید رضا پناهی گفت: نصب تندیس، سردیس و اِلمان مرتبط بـا چهره‌های ملی، مذهبی در فضای شهری تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم ارزشی جامعه بـه شهروندان و همچنین باعث هویت بخشـیدن بـه فضاهای شهری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی در آیین رونمایی از تندیس نوجوان شهید رضا پناهی که با حضور مادر این شهید گرانقدر، اعضای شورای اسلامی شهر کرج، اصحاب رسانه و جمعی از اهالی محله برگزار شد اظهار کرد: این اقدام با هدف زینت بخشیدن به سیمای شهری با تصاویر و عطر حضور شهیدان در چهار راه مصباح اجرایی شده است.


وی افزود: نصب تندیس، سردیس و اِلمان مرتبط بـا چهره‌های ملی، مذهبی در فضای شهری تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم ارزشی جامعه بـه شهروندان و همچنین باعث هویت بخشـیدن بـه فضاهای شهری خواهد شد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: تندیس نوجوان شهید رضا پناهی با متریال فایبر گلاس و در ارتفاع حدود سه متر طراحی و ساخته شده است.


وی، شهید رضا پناهی را به عنوان جوانترین شهید استان البرز معرفی کرد و افزود: تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سرشار از رشادت‌ها و حماسه‌های به یادماندنی نوجوانانی است که در مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز تاریخ کشورمان به یاری دین و میهن خود شتافته و بسیاری از آن‌ها جان شیرین خود را فدای آرمان‌های انقلابی و اسلامی کرده و برای همیشه در یاد و خاطره ملت ایران ماندگار شده‌اند.


عاقلی با بیان اینکه زمستان ۱۴۰۲ از بزرگترین دیوارنگاری حاج قاسم سلیمانی در کرج همزمان با چهارمین سالگرد شهادت این شهید اسوه ایثار و مقاومت رونمایی شده است، گفت: در سال ۱۴۰۳ ساخت و نصب یادبود شهدا ازجمله مادر شهید با موضوع بدرقه و اِلمان شهدای تپه موشکی اسلام آباد در دستور کار دارد و رونمایی آن‌ها را در سال جاری شاهد خواهیم بود.


شایان ذکر است در مراسم رونمایی از تندیس جوانترین شهید استان البرز، مادر این شهید گرانقدر، علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج و عمار ایزدیار سخنگو و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج نیز حضور داشتند.

تندیس جوانترین شهید استان البرز زینت بخش محله مصباح کرج شد


منتشر شده در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

نظر شما