شناسهٔ خبر: 66649957 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

افزایش تعامل بین انجمن‌های علمی دانشگاه لرستان و پارک علم و فناوری باهدف تقویت زیست‌بوم فناوری در لرستان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از به‌کارگیری ظرفیت انجمن‌های علمی دانشگاه لرستان جهت ارتقای زیست‌بوم فناوری در لرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری لرستان، اولین نشست هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان با پارک علم و فناوری لرستان با هدف تبیین زمینه‌های همکاری فی مابین به منظور استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی دانشگاه لرستان در توسعه فناوری در استان لرستان در محل سالن جلسات شهید میربهرستی دانشگاه برگزار شد.
امین طاهری گراوند رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان مثال‌های عینی، به اهمیت جایگاه فناوری و نوآوری در ثروت‌سازی در جوامع اشاره کرد و گفت: راه گذر از اقتصاد نفتی و سنتی و شکوفایی اقتصادی کشور ایجاد فرهنگ نوآوری و فناوری در جامعه است و به‌کارگیری ظرفیت انجمن‌های علمی در این راستا بسیار اثربخش خواهد بود.
وی اعضای انجمن‌های علمی را سفیران فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها دانست که با همکاری با پارک علم و فناوری استان و همچنین مرکز رشد و نوآوری دانشگاه می‌توانند نقش بسزایی در هدایت دانشجویان به سمت‌ایده پردازی و راه‌اندازی کسب و کار ایفا کنند.
رئیس پارک علم و فناوری لرستان برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک بین پارک و دانشگاه، برگزاری تور‌های راهیان پیشرفت، تشکیل کارگروه انجمن‌های علمی در پارک با هدف مشارکت دانشجویان در تحقق شعار سال، به‌کارگیری دانشجویان در واحد‌های فناور در قالب کارورزی و طرح دستیار فناور را از برنامه‌های مورد نظر جهت تقویت انجمن‌های علمی دانشگاه برشمرد.
در این نشست فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان اظهار داشت: دانشگاه لرستان دارای ۴۵ انجمن فعال است که می‌توانند نقش اثرگذاری در پر کردن خلاء ارتباطی بین‌ایده‌های دانشجویان و فضای فناوری پارک و آموزش اشتغال‌زایی داشته باشند.
محمد جعفری رئیس مرکز رشد دانشگاه لرستان نیز اظهار کرد: پارک علم و فناوری مکانی است که با فراهم کردن حمایت‌های مختلف، تجربه اشتغال زایی را برای دانشجویان تسهیل می‌کند.
وی تشکیل تیم‌هایی در انجمن‌های علمی که در حوزه مهارت‌افزایی آموزش ببینند و به توسعه آن در دانشگاه کمک کنند را از راهکار‌های مشارکت انجمن‌های علمی در توسعه فرهنگ فناوری و نوآوری برشمرد.
گفتنی است در پایان این جلسه به سؤالات اعضای انجمن‌های علمی پاسخ داده شد. همچنین مقرر شد جلسات تخصصی آموزشی برای ورود انجمن‌های علمی به مقوله فرهنگ‌سازی گفتمان فناوری و نوآوری در دانشجویان برگزار شود.

نظر شما