شناسهٔ خبر: 66649935 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور ۱۳ هزار و ۲۰۰ پروانه یکتا در استان کرمانشاه

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک بودن اتمام زمان تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیک از صدور ۱۳ هزار و ۲۰۰ پروانه یکتا در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت : یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد و دارایی تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک است که طی یک برنامه دو ساله در حال اجرا است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: طرح تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیک و دریافت کد یکتا توسط صاحبان اصناف از ۲۵ اردیبهشت سال یک هزار و ۴۰۱ طی یک برنامه دو ساله آغاز شد که در ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال یک هزار و ۴۰۳ به پایان می‌رسد.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن روز‌های پایانی تبدیل مجوز‌های کسب و کار از کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا از سامانه ملی مجوزها، تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر تمدید این مهلت صادر نشده است.

وی ادامه داد: سامانه ملی مجوز‌ها از اقدامات مهم دولت برای الکترونیکی کردن فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار است که نسبت به حذف امضای طلایی اقدام کرده و متقاضیان دریافت پروانه کسب و کار می‌توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر آگاهی از شرایط دریافت پروانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز لازم را دریافت کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجوز‌های عادی کسب و کار بسته به نوع ارتباط با دستگاه‌های مختلف اجرایی صادر می‌شود، اما مواردی که نیازمند بازدید کارشناسان و اتخاذ نظر تخصصی است مدت زمان بیشتری را طی می‌کند که زمان اعلام نظر هر دستگاه مشخص و در سامانه تعریف شده است.

رشیدی‌اقدم عنوان کرد: افراد می‌توانند به صورت غیرحضوری فرآیند صدور مجوز خود را از درگاه ملی مجوز‌ها پیگیری کنند و چنان‌چه دستگاهی پس از زمان مشخص شده پاسخ لازم را صادر نکرد نسبت به پیگیری آن اقدام کند و این طرح در راستای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار است.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع ۵۶ هزار مجوز و پروانه کاغذی صادر شده در استان کرمانشاه تنها ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر نسبت به دریافت کد یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها اقدام کرده‌اند که معادل ۲۳.۵ درصد است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با وارد کردن کد ملی، کد پستی و کد پروانه کاغذی خود تنها طی مدت سه دقیقه نسبت به دریافت کد یکتا و الکترونیک اقدام کنند؛ یا در غیر این صورت با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت این فرآیند را به صورت کامل طی کنند.

رشیدی‌اقدم تاکید کرد: در صورتی که صاحبان کسب و کار نسبت به تبدیل مجوز خود از کاغذی به الکترونیک در بازه زمانی مشخص شده اقدام نکنند مجوز آنها فاقد اعتبار است و برای دریافت مجدد مجوز باید از ابتدا فرآیند لازم را طی کنند و برای خدمات دولتی و بانکی مرتبط با کسب و کار با مشکل مواجه می‌شوند .

نظر شما