شناسهٔ خبر: 66649925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

گزارش« اشتغال جهانی و چشم انداز اجتماعی سازمان جهانی کار »منتشر شد

موسسه کار و تأمین اجتماعی گزارش اشتغال جهانی و چشم انداز اجتماعی ( روندهای سال 2024 ) سازمان جهانی کار (ILO) را به فارسی ترجمه و در قالب الکترونیکی منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از  مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «پریسا ریاحی» مدیر انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی، درباره ترجمه و  انتشار این گزارش گفت: روندهای اشتغال جهانی و چشم‌انداز اجتماعی، ارزیابی جامعی از آخرین روندهای بازار کار از جمله بیکاری، ایجاد شغل، مشارکت نیروی کار و ساعات کار ارائه می‌دهد.

وی افزود: علاوه‌ برآن این روندها را با دستاوردهای اجتماعی آن‌ها نیز مرتبط می‌کند. 

ریاحی تاکید کرد: زمانی که اهمیت کامل این تحولات را برای سیاستگذاری و همچنین زندگی افراد ارزیابی می کنیم، این یافته‌ها آشکارتر می‌شوند.

مدیر انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: اگرچه در سال 2023 بیکاری جهانی به پایین‌ترین سطح از زمان شروع همه‌گیری رسید و نرخ فقر شغلی و اشتغال غیررسمی به نرخ‌های پیش از همه‌گیری نزدیک شد،  پیش‌بینی‌های سازمان جهانی کار (ILO) حاکی از آن است که در سال 2024، انتظار ایجاد تغییرات مثبت اندکی را در این شاخص‌ها می‌توان داشت.

وی همچنین در این خصوص گفت: رشد بهره‌وری و استانداردهای زندگی نیز علی‌رغم پیشرفت‌های فناوری که انتظار می رفت موجب تقویت آنها شود، بهبود نیافته است. در واقع نشانه‌هایی وجود دارد که ماهیت فناوری‌های در شرف وقوع ممکن است به جای تضعیف، موجب گسترش نابرابری ها در سطوح ملی و جهانی شود.

شایان ذکر است؛ علاقمندان می توانند جهت تهیه نسخه الکترونیکی این گزارش به سایت فروش انتشارات موسسه کار و تأمین اجتماعی به نشانی www.lssipub.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما