شناسهٔ خبر: 66649834 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تفاوت طالبی، ملون، گرمک و شاه پسند با یکدیگر چیست؟

انواع طالبی، ملون، گرمک و شاه پسند با تنوع در شکل، رنگ و خصوصیت های خاص هر ذائقه ای را به خود جذب می کنند که با تفاوت های اصلی آنها آشنا و انتخاب را راحت تر میکنیم. انواع طالبی، ملون، گرمک و شاه پسند با تنوع در شکل، رنگ و خصوصیت های خاص هر ذائقه ای را به خود جذب می کنند که با تفاوت های اصلی آنها آشنا و انتخاب را راحت تر میکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ با شروع فصل گرما، میوه‌های تابستانی هم روانۀ بازار می‌شوند و به دلیل رنگ و طعم خوب آن‌ها، مورد توجه همه مردم و به ویژه کودکان هستند. طالبی، ملون، گرمک و شاه پسند جزو پرطرفدارترین میوه های تابستانی هستند که بسیاری از افراد تفاوت آنها را با یکدیگر نمی دانند.رنگ پوست طالبی رسیده باید زرد و داخل آن سبز و سطح پوست طالبی حالت زبری داشته باشد. سبز بودن یا صاف بودن پوست طالبی نشانه نارس بودن آن است.

ملون:سبز و بی خط

 

ملون هایی را انتخاب کنید که سنگین و دارای پوستی صاف و بدون آسیب باشد. از ملون هایی که بیش از حد نرم هستند یا در انتهای ساقه احساس مرطوب هستند، خودداری کنید.

 گرمک:نارنجی و بدون خط

پوست گرمک رسیده نارنجی روشن یا کرم است؛ رنگ سبز نشانه کال‌بودن میوه است.در قسمت اتصال میوه به ساقه، باید یک لکه صاف و گرد وجود داشته باشد. وجود فرورفتگی یعنی میوه زمانی چیده شده که رسیده بوده است.گرمک سفت که بوی کمی دارد، مزه خوبی ندارد.

 

شاه پسند:نارنجی و خط دار

برخی عقیده دارند که طالبی شاه پسند و خانواده ملون (مثل هندوانه، گرمک و خربزه)از هند می آیند. نقوش و بافت پوست خارجی آن بسیار به گرمک شباهت دارد، اما رنگ قسمت داخلی آن مثل خربزه قندک،نارنجی و زرد روشن است.

نظر شما