شناسهٔ خبر: 66649798 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس فدراسیون مطرح کرد:

دوچرخه‌سواری سال مدالی خوبی نخواهد داشت!

آتنا خلیلی

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: با وجود اینکه اقدامات خیلی خوبی در فدراسیون انجام شده است اما پیش بینی می‌کنیم سال سختی را از لحاظ مدال آوری داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

رسول اسدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ که موفق به گرفتن مدال نشد، بیان کرد: انتظار داشتم دو مدال بگیریم نه تنها من بلکه همه این انتظار را داشتند که پرتو آذر بتواند مدال بازی‌های آسیایی خود را در قهرمانی آسیا هم تکرار کند. در بخش دانهیل نیز امید به گرفتن مدال داشتم. به هر حال گرفتن مدال در رشته کوهستان خیلی سخت است و حتی به نظر من از پیست و جاده هم سخت‌تر است. به گفته کمیته کوهستان بهترین تیم را به مسابقات اعزام کردیم و اردوها به طور مرتب برگزار شد اما مدال کسب نشد.

سال خوبی نخواهیم داشت

اسدی در مورد مدال آوری دوچرخه‌سواری در سال جاری تصریح کرد: فکر می‌کنم امسال به لحاظ مدال آوری سال خوبی را نخواهیم داشت با وجود اینکه اقدامات خیلی خوبی در فدراسیون انجام شده است اما تا این اقدامات به ثمر برسد و به مدال برسد باید یک بازه زمانی را در نظر بگیریم. در مسابقات پیست قهرمانی آسیا مشاهده کردید که تا چه اندازه بین رکابزنان ایران و دیگر کشورها فاصله به وجود آمده است. در بخش کوهستان هم این فاصله از قدیم وجود داشته است.

او افزود: مسابقات جاده قهرمانی آسیا در قزاقستان و دو ماه قبل از المپیک برگزار می‌شود. قزاقستان تیم‌های حرفه‌ای دارد و زمانی که مسابقات در این کشور برگزار شده نفرات اول تا سوم از خود کشورهای میزبان بوده‌اند. حتی ژاپن و کره‌جنوبی هم نتوانستند مدال بگیرند. از این رو پیش بینی می‌کنم کار بسیار سختی را در مسابقات قهرمانی آسیا جاده خواهیم داشت.

مدال نگیریم ناامید نمی‌شویم

رییس فدراسیون همچنین گفت: با این وجود ما هر آنچه که لازم بوده را انجام دادیم. ما در اعزام‌ها هم بحث کیفی و حمایتی را در نظر گرفتیم. قرار است تیم جاده در دو مسابقه تدارکاتی ترکیه و ازبکستان شرکت کند و سپس راهی قهرمان آسیایی قزاقستان شود. اگر این اقدامات منتهی به مدال شود خیلی خوشحال می‌شویم اما اگر مدال هم نگیریم ناامید نمی‌شویم و کار را ادامه می‌دهیم.

انتخاب رکابزن اعزامی به المپیک بعد از قهرمانی آسیا

اسدی در پاسخ به این پرسش که رکابزن اعزامی به المپیک پاریس بعد از قهرمانی آسیا جاده معرفی می‌شود؟ تاکید کرد: اصولا باید بعد از قهرمانی آسیا این کار را انجام دهیم چون فکر نمی‌کنم فرصت زیادی داشته باشیم. باید ببینیم چه اتفاقاتی پیش می‌آید اما فکر می‌کنم بهترین محک مسابقات جاده آسیا باشد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه انتخاب نفر بر عهده ویگینز سرمربی خارجی دوچرخه‌سواری است یا کمیته فنی و فدراسیون تصمیم گیری می‌کند؟ گفت: حتما نظر آقای ویگینز را خواهیم گرفت چون برای او هزینه شده و چندین ماه است که با ورزشکاران کار می‌کند و به آنها نزدیک شده است. نظر کمیته فنی را نیز خواهیم گرفت و نتایج قهرمانی آسیا را هم در نظر می‌گیریم. البته فکر می‌کنم فدراسیون حق وتو دارد اما اصولا باید همه این نظرات به یک نتیجه منتهی شود و خیلی متناقض نباشد.امیدوارم در شرایط سخت انتخاب قرار نگیریم و نتیجه قهرمانی آسیا، نظر سرمربی خارجی و کمیته فنی همه به یک نفر ختم شود.

آخرین وضعیت بدهی ارزی دوچرخه‌سواری

رییس فدراسیون در مورد اینکه فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران چند قسط دیگر به اتحادیه جهانی بدهی ارزی دارد؟ گفت: قسط دوم بدهی را خرداد پرداخت می‌کنیم و یک قسط دیگر باقی می‌ماند که احتمال زیاد آن را در ماه سپتامبر در حاشیه اجلاس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری پرداخت خواهیم کرد تا بدهی ارزی ما تسویه شود و بتوانیم از برنامه‌های سولیداریتی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

نظر شما