شناسهٔ خبر: 66649795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار زنجان:

حماسه ‌اربعین حسینی‌، یک حرکت عظیم فرهنگی و زمینه‌ساز ظهور است 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه مشارکت در حماسه عظیم اربعین حسینی اهمیت زیادی دارد، گفت: اهداف تعیین شده برای ستاد اربعین عبارتند از معنویت، سلامت، امنیت، سهولت و عزت فرد و همه فعالیت‌های کمیته‌های ستاد باید در چارچوب این اهداف باشد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل رفیعی در نشست ستاد اربعین استان افزود: حماسه اربعین حسینی، یکی از بسترهای معنوی و باطراوت تمدن‌سازی جهان اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) بوده و در همین راستا، همه فعالیت‌های اداری و مردمی استان، اقدام جهادی و انگیزه معنوی در پشت خود دارد و همین امر باعث افزایش برکت در این حماسه می‌شود، لذا هیچ یک از کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اربعین استان، با دید اداری به این موضوع نگاه نکنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران از اهداف تشکیل ستاد اربعین است، اضافه کرد: در دو سال اخیر با تشریک مساعی کمیته‌های ستاد اربعین استان و مشارکت‌های مردمی و مواکب استانی، اقدامات خوبی در زمینه خدمت‌رسانی به زائران استان، صورت پذیرفته و برای مراسم سال‌جاری نیز ضروری است دستگاه‌های متولی ضمن آسیب‌شناسی عملکرد خود در سنوات قبل، نسبت به برنامه‌ریزی لازم در چارچوب اهداف عالی و معنوی این حماسه‌ گام بردارند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه ضرورت دارد کمیته‌های ستاد، هم راستا با مصوبات ستاد مرکزی اربعین، برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند را جهت برگزاری پر شور و شعور مراسم سالجاری، در دستور کار قرار دهند، گفت: یکی از مهمترین اقدامات فعلی کمیته‌ها، می‌بایست بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد سال گذشته به منظور تسهیلگری در اعزام و خدمت‌رسانی به زائران باشد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، رفیعی با بیان اینکه از فرصت‌ باقی مانده تا زمان فرا رسیدن حماسه اربعین حسینی باید استفاده کرد، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی نسبت به نحوه ثبت‌نام، عزیمت، توصیه‌های بهداشتی و محل استقرار مواکب مهم است. 

وی همچنین پیش‌بینی مناسب ناوگان حمل و نقل عمومی و تامین زیر ساخت و خدمات رفاهی در مسیر تردد زوار در داخل استان و استقرار خدمات مناسب در مرز را مهم ارزیابی و خواستار برنامه‌ریزی و اقدام کمیته‌های ذی‌ربط سد.

وی رضایتمندی مردم و جامعه هدف را جزو اهداف مهم در همه سیاست‌گذاری‌های عمومی عنوان و به تحقق بالای این شاخص در اربعین سال گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما