شناسهٔ خبر: 66649727 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید«غلامحسین فتحی»؛

ولایت را در هیچ شرایطی تنها نگذارید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید«غلامحسین فتحی» آمده است: هرگز امام (ره) خود را تنها نگذارید که تنها گذاشتن امام(ره) کنار گذاشتن اسلام و مسلمانی است و تا آخرین قطره خون خود مطیع و فرمان‌بر او باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهید «غلامحسین فتحی» در سپیده‌دم چهاردهم مردادماه سال 1344 در جاپلق از توابع شهرستان شازند، دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در همان روستا گذراند و با مهاجرت خانواده به شهر اراک، تحصیلات خود را در شهر اراک آغاز نمود. در زمان نهضت اسلامی و انقلاب تاریخ‌ساز امام خمینی(قدس سره)، او دانش‌آموزی بود که الفبای عشق را تحصیل می‌کرد و در همان دوران با توجه به فضای فرهنگی خانواده و نیز وجود زمینه‌های مناسب انقلاب، عشق و پیوندی جاودانی با اسلام عزیز در دل و جانش ریشه دواند.

با شروع جنگ تحمیلی بلافاصله در بسیج مدرسه و پایگاه مقاومت مسجد عضویت و همکاری خود را آغاز کرد. در سال 1361 در لباس بسیجی به آموزش علوم و فنون نظامی پرداخت به طوری که هر آن چه در توانش بود، برای آموزش نیروهای اعزامی و تحت تعلیم به کار می‌برد و با اخلاصی مثال‌زدنی تلاش می‌نمود و پس از آن به جبهه اعزام گردید. پس از دو بار اعزام به جبهه‌های جنوب و غرب، در سال 1362 به عضویت رسمی بسیج درآمد و با واحد آموزش عقیدتی سپاه شروع به همکاری نمود. شوق و علاقه وافر او به انقلاب و وظیفه‌شناسی که داشت باعث شد که با توجه به حساسیت زمان و ضرورت دفاع از اسلام، تحصیل خود را رها کرده و رسماً به عضویت سپاه پاسداران درآمد و خدمات خود را در لباس پاسداری ادامه داد.

با عضویت در کادر گردان امام حسین(علیه السلام) ارتباط خود را با جبهه و دفاع مقدس بیشتر کرد، و چندین بار در جبهه و عملیات‌های مختلف شرکت نمود. سال 1365 در عملیات کربلای 4 مجروح شد پس از مدت کمی در حالی که هنوز بهبود نیافته بود، به جبهه رفت و آماده شرکت در عملیات کربلای 5 شد.

در عملیات کربلای 5 به عنوان معاون فرمانده گروهان شرکت و با مجروح شدن فرمانده، او مسئولیت فرماندهی گروهان را به عهده گرفت. در سحرگاه روز 20 دی‌ماه سال 1365 در ادامه عملیات کربلای 5 در حالی که 21 بهار بیشتر از عمرش نمی‌گذشت با اصابت گلوله به سینه‌اش در حالیکه نام مقدس حضرت زهرا(علیها السلام) را بر لب داشت، به دیدار محبوب شتافت و به وصال خدای تعالی رسید. پیکر مطهر شهید در گلزار شهدای شهر اراک به خاک سپرده شد.

برشی از وصیت‌نامه شهید:

هرگز امام (ره) خود را تنها نگذارید که تنها گذاشتن امام(ره) کنار گذاشتن اسلام و مسلمانی است و تا آخرین قطره خون خود مطیع و فرمان‌بر او باشید. و دیگر این که اتحاد و وحدت خود را حفظ کنید که هر جا نفاق و دوگانگی به وجود آید به ضرر اسلام و انقلاب است و باعث شادی دشمنان اسلام خواهد شد. وصیت من عمل به وصیت و پیام شهدا است.

نظر شما