شناسهٔ خبر: 66649574 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ایکنا با حجت‌الاسلام نواب / ۳

فیلم | الگوسازی برای زائران بیت‌الله‌الحرام

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی می‌گوید: در قرآن آمده است حضرت ابراهیم(ع) برای پیامبر(ص) الگو است «أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْراهِيمَ‌» پیامبر تو هم از راه ابراهیم پیروی کن. در جای دیگر می‌گوید «لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ» مثل آن پیامبر نباش، مثل این پیامبر باش که الگو است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در گفت‌وگو با ایکنا درباره الگو بودن حضرت ابراهیم(ع) گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود دو نکته مهم را بیان کردند؛ یکی برائت و دیگری الگو بودن جناب ابراهیم (ع). یکی از آثاری که سال گذشته در بعثه تدوین شد و برای زائران حج گذشته و امسال توسط روحانیان بیان می‌شود، الگو بودن جناب ابراهیم(ع) است که این کتاب نیز مستقل چاپ می‌شود و در اختیار زائران قرار می‌گیرد چون حضرت ابراهیم(ع) برای تمام انسان‌ها الگو است. حتی در قرآن آمده است حضرت ابراهیم(ع) برای پیامبر(ص) الگو است «أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْراهِيمَ‌» پیامبر تو هم از راه ابراهیم پیروی کن. در جای دیگر می‌گوید «لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ» مثل آن پیامبر نباش، مثل این پیامبر باش که الگو است.

<div id="video-display-embed-code_3441291"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4215342/3441291?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما