شناسهٔ خبر: 66649357 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

علی جوادی: نقش حوزه روابط‌عمومی آنست که دیوارهای حائل ما و مخاطبان را بردارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در جلسه شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تاکید کرد: نقش حوزه روابط‌عمومی آنست که دیوارهای حائل ما و مخاطبان را بردارد و این هنر اطلاع‌رسانی است. مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در جلسه شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تاکید کرد: نقش حوزه روابط‌عمومی آنست که دیوارهای حائل ما و مخاطبان را بردارد و این هنر اطلاع‌رسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران، در این جلسه که با حضور معاونین و مدیران ستادی اداره کل، صائبی مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران، شهابی معاون روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و مسئولان روابط عمومی ادارت ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان ها و هیات های ورزشی فعال، روز دوشنبه در استودیو خبر اداره‌کل برگزار شد، "علی جوادی" ضمن تبریک دهه کرامت و اشاره به برکات حضور امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله در کشورمان، آن را لطف خداوند و هدیه ای به ایرانیان دانست و در ارتباط با شأنیت و شخصیت والای این برادر و خواهر گرامی گفت و ادامه داد: باید قدردان این لطف وعنایت خداوند باشیم.
او از ارتباط خوب خود با همکاران در اداره‌کل گفت و افزود: از حیث پیگیری و ساختارها، سلسله‌مراتب وجود دارد، اما از نظر ارتباطات شخصی سعی کرده ام راحت بودن و دریافت فرکانس مثبت از سوی من نسبت‌به همکاران همیشه ممکن و آسان باشد.
وی از همکاران اداره کل در بخش‌های مختلف در موضوع زیرساخت‌های ورزشی که طی این دو سال با او همراه و همگام بوده‌ و تلاش کرده‌اند تشکر کرد و گفت: حجم کارهایی که من تعریف می‌کنم، خیلی زیاد است و پیگیری‌های آن آنی و لحظه‌ای است، بنابراین زمانی‌که همکارانم برای جمع کردن موضوعات می‌گذراند، فراتر از زمان کاری‌شان است که با هیچ تشویقی قابل جبران نیست و بابت این موضوع از همه همکارانم عذرخواهی کرده و ممنونم.
جوادی افزود: حجم بالای کارها دلیل دارد؛ کارهای باقی‌مانده‌ای هست که با آن مواجه شده‌ایم. در حوزه زیرساخت‌ها اگر بگویم متأسفانه در گذشته مسابقه کلنگ‌زنی وجود داشته؛ کلنگ زده و رها می شده و با حجم بالایی از پروژه‌هایی روبه‌رو شدیم که از سال 84 و 85 با 20 و 25 درصد پیشرفت رها شده بودند. ما تلاش کردیم تا آنها را به سرانجام برسانیم و دل مردم کشورمان و استان مان را شاد کنیم. میانگین افتتاح پژوژه های ورزشی تا قبل‌از این دولت در حوزه ورزش و جوانان دو پروژه در سال بوده‌است. در دو سال گذشته 47 پروژه افتتاح کرده ایم و اولویت‌بندی ها براساس ناهنجاری‌های اجتماعی شهرستان و سرانه شهرستان بوده و با افتتاح آن تا با افتتاح آن دردی را از آن محیط برطرف کرده و خدا را شکر این اتفاق افتاد.
مدیرکل ورزش و جوانان ادامه داد: نکته اصلی این است که آیا با همین روال می‌توانیم کارها را پیش ببریم یا باید تلاش‌های مان را چند برابر کنیم. تکمیل پروژه‌ها خارج از منابعی بوده که در این اداره‌کل سالیان سال تزریق شده ‌است. در کنار آن منابع دیگری مانند ماده 53 از دستگاه‌های کمک‌کننده مثل نفت، بنیاد علوی، بنیاد برکت و شهرداری، سراغ آن‌ها رفتیم و توانستیم پروژه‌ های مان را به پایان برسانیم. همین الان در برخی حوزه‌ها و شهرستان‌ها بازسازی هایی درحال انجام است که که امکانات آن مربوط به بیست سال پیش بوده و قابل بهره‌برداری نیست و هیچ اعتباری برای آن‌ها نداشتیم. این تعویض چمن ها و بازسازی‌ها درحال انجام است و این‌ها با ارتباط‌گیری انجام‌شده و نشان از اهمیت ارتباطات دارد.
وی به موضوع حمایت از ورزش، قهرمانی و همگانی برمبنای ارتباطات اشاره کرد و گفت: هرآنچه که ارتباطات می‌تواند کارها را تسهیل کند به‌عنوان ارتباطات و اطلاع‌رسانی باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از منابع سای ادارات و دستگاه‌ها در جهت حمایت از قهرمانان درواقع اطلاع‌رسانی از شرایط ماست و با با ارتباطات، منابع و توفیقاتی را دراین‌راستا به دست آورده‌ایم. هرآنچه که توفیقات طی این دو سال در حوزه جوانان، ورزش، قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش بوده، صرفاً براساس ارتباطات و اطلاع‌رسانی بوده‌ است. من حال استاندار را با اطلاع‌رسانی از توفیقات ورزشی خوب می کنم و خوشبختانه با ارتباط‌گیری، حمایت‌های ایشان از ورزش تهران بیشتر شده ‌است. هیچ‌وقت، هیچ استانداری طی این 40 سال گذشته از ورزش استان تهران تا این حد حمایت نکرده است؛ هم حمایت می‌کند و هم حمایت دستگاه‌های دیگر را از ورزش، بسیج و سازمان‌دهی می‌کند و این اتفاق افتاده است.
جوادی تأکید کرد: تصمیمات ما باید در یک اتاق شیشه‌ای اتخاذ شود. نقدهایی که غالباً صورت می‌گیرد، علت آنست که نقادان در جریان پیگیری‌ها و دغدغه‌های مسئولان نیستند. اگر جلسات خود را در اتاق‌های شیشه‌ای برگزار کنیم و دغدغه‌مندان، باشگاه‌داران، پیمانکاران، مدیران، رؤسای هیات‌ها و فدراسیون‌ها بدانند که ما چه جلساتی را برگزار می‌کنیم و دنبال حل چه مشکلی و رفع چه موانعی هستیم، حالشان خوب و نقدهای شان کم‌تر می‌شود. باید به منتقدان خود اطلاع بدهیم که در حال چه کارهایی هستیم و این با جلسات در اتاق‌های شیشه‌ای امکان‌پذیر است و این نقش حوزه روابط‌عمومی است که باید تصمیم‌گیری‌های مان را شیشه‌ای کند و دیوارهای حائل ما و مخاطبان را بردارد و این هنر اطلاع‌رسانی است.
او افزود: حمایت ما و این جلسات صرفاً نباید محدود به هفته ارتباطات و روابط ‌شود و باید جلساتی در طول سال در شهرستان‌ها و با حضور مسئولان روابط‌عمومی برگزار شود و خدا را شکر آقای پیام نظر از خبرگان این عرصه در استان تهران هستند و در این حوزه متخصص هستند و حضور ایشان با رأی بالا در هیئت رئیسه شورای روابط‌عمومی‌های استان تهران حائز اهمیت است و ان‌شاءالله ما هم بیشتر از ظرفیت همکاران بهره ببریم.
مدیرکل ادامه داد: روابط عمومی ها در همه برنامه‌ها حضور دارند و ماهیت روابط عمومی این است که زودتر از سایرین بیاید و آخرین نفر خارج شود تا اخبار را کامل پوشش دهد. در واقع آن‌ها به نوعی جهادگر و فعالین گمنام و یا نشانگران پنهان هستند و باید همواره از آن‌ها یاد کرد. امیدوارم با هم و با حضور و زحمات شما حال مردم را خوب کنیم. ما کار می‌کنیم و اگر کارمان حاصلش توفیقات و مدال‌آوری باشد و به سمع و نظر مردم نرسد، حال آن‌ها خوب نمی‌شود. مردم باید ببینند و از اتفاقات خوب مطلع شوند و این مهم را شما در روابط‌عمومی‌ها انجام می‌دهید که جای تقدیر دارد.
بنا به همین گزارش، معاون روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان نیز در جلسه شورای راهبردی ورزش و جوانان استان تهران، ضمن بزرگداشت روز روابط‌عمومی‌ها با ابراز خوشحالی از حضور در جمع همکاران روابط‌عمومی گفت: لحظه، لحظه زندگی خود را در این کار صرف کرده‌اید و در هر حوزه‌ای وظیفه روابط‌عمومی زمانپذیر و مکان پذیر نیست و روزها و شب‌ها تلاش شده تا انعکاس اخبار فعالیت‌ها به‌نحو احسن صورت گیرد، هرچند که ممکن است دیده نشوید.
"شهابی" ادامه داد: خدا را شکر مدیران اجرایی کشور در سنوات گذشته نگاه خوبی به رسانه و بازتاب رسانه‌ای فعالیت ها، داشته‌اند و نقش روابط‌عمومی‌ها و رسانه را به‌خوبی لمس و درک کرده اند. اگر رسانه و اگر روابط عمومی نباشد، اتفاق مطلوب، واقعی و فعالیت‌های همه‌جانبه نباشد، خروجی و اطلاع‌رسانی مناسبی صورت نخواهد گرفت.
وی تأکید کرد: در مسیر موفقیت به‌خوبی می‌توان نقش روابط‌عمومی‌ها را دید و همکاران ما در ورزش و جوانان، رسانه را به‌خوبی می‌شناسند و دلسوزی خاصی نسبت‌به فعالیت‌های خود به خرج می‌دهند. خوشبختانه با حضور دکتر جوادی در استان تهران، شاهد یک نگاه خوب و مثبتی نسبت‌به روابط عمومی و فعالیت‌های رسانه‌ای بوده‌ایم. اعتبارات، امکانات و استودیو خبر و وجود پیام نظر و همکاران شان در روابط عمومی اداره‌کل که به جد و صادقانه تلاش کرده‌اند تا فعالیت‌ها را به‌خوبی انعکاس دهند، جای تقدیر و تشکر دارد. وی همچنین تشکر ویژه دیگری از مدیرکل کرد که توجه خاصی به روابط عمومی و نقش آنان در انعکاس فعالیت‌ها و اخبار داشته است و ابراز امیدواری نمود همچون گذشته عملکرد روابط‌عمومی‌های ادارات ورزش و جوانان استان تهران با درخشش و تلألؤ خاصی پیش برود و شاهد موفقیت‌های روزافزون ورزش و جوانان استان تهران باشیم.
در جریان این جلسه، رئیس کنفدراسیون بازی‌های آسیایی ناشنوایان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع مسئولان روابط‌عمومی‌ها و تبریک هفته روابط‌عمومی، به مسئولیت سنگین آنان اشاره کرد و از انعکاس موفقیت‌ها، دغدغه‌ها، مشکلات، قهرمانی‌های ورزشکاران در حوزه ورزش تقدیر کرد.
"پرگر" ضمن تبریک به جوادی مدیرکل، معاونین و همکاران شان در اداره کل افزود: همه توفیقات با همت و با تلاش و زحمات شما عزیزان از یک‌سو و شما روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها ازسوی دیگر میسر شده‌است و اگر شما نبودید این توفیقات حاصل نمی‌شد.
وی تأکید کرد: تمام تلاش‌ها و موفقیت‌های من و همکارانم در بخش‌های مختلف از جمله استعدادیابی‌ها نیازمند حمایت شما رسانه‌هاست و همه عزیزان ورزشکار به‌ویژه ورزشکاران ناشنوا علاقه مند هستند که دیده شوند و خوشحالیم که پس‌از انقلاب اسلامی ایران، شهر تهران میزبان بازی‌های آسیایی ناشنوایان 2024 است که یک افتخار برای کشور ما خواهد بود. خدا را شکر مسئولان کشور و استان تهران، استاندار محترم، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان هم به کمک آمده اند و این مسئولیت را پذیرفته‌اند تا میزبان دوهزار ورزشکار دختر و پسر در پانزده رشته ورزشی باشیم.
پرگر ادامه داد: محصولات شما روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها بسیار سنگین است، چرا که موجی از تخریب گری در خارج از کشور در جریان است و نمی‌خواهند موفقیت‌های بیشتر جمهوری اسلامی و موفقیت ورزشکاران ناشنوای نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاهد باشند. شما می‌توانید کمک کنید تا سد محکمی مقابل این موج تخریب گری باشید. درحال‌حاضر با کمک مسئولان تلاش می‌کنیم تا مسابقات به شکل مطلوب و باکیفیت بالایی در تهران برگزار شود و شما رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها به هر طریق و روشی می‌توانید به ما کمک کنید تا ورزش ناشنوایان و ورزشکاران ناشنوا موفقیت‌هایی را که در عرصه‌های مختلف بین‌المللی کسب کرده و می‌کنند، را معرفی کرده و به‌عنوان زبان ورزشکاران ناشنوا باشید، چراکه آنان نیازمند کمک شما هستند.
وی در پایان گفت: مشکل درواقع ما مسئولان هستیم که مسیر راه را به شما رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها درست نشان نداده ایم. امیدوارم با کمک همه مسئولان در قبال این بازی ها به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ورزشکاران ناشنوای ما بتوانند به توفیقات ارزنده‌ای دست یابند و یک میزبانی شایسته را به نمایش بگذاریم و ورزشکاران آسیایی شاهد توانایی‌های ما باشند.
گفتنی است، در پایان جلسه شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران از مدیران روابط‌عمومی ادارات ورزش و جوانان حوزه‌ها و شهرستان‌ها و هیات‌های ورزشی فعال و از همکاران ستادی روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران و نمایندگان رسانه‌های فعال در عرصه ورزش و جوانان پایتخت، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

نظر شما