شناسهٔ خبر: 66648242 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

رئیس کمیته انضباطی گفت: ما در آموزه‌های دینی خودمان داریم که نباید با آبروی کسی بازی کرد و در قانون نیز صرحتا این موضوع پیش بینی شده و حتی مقام قاضی نیز حق افشا اسامی افراد تا زمانی که حکم آنها صادر شده ندارد و اصل بر برائت است تا خلافش ثابت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در واکنش به حواشی رخ داده در روزهای اخیر در خصوص پرونده قضایی صورت گرفته در مورد پرونده رشوه و تبانی در فوتبال ایران عنوان کرد: فوتبال با توجه مسائل مختلفی که دارد حاشیه هایی هم ایجاد می‌کند و گاهی نگران کننده است و نمی‌شود از کنار آن گذشت و ما به عنوان یک وظیفه باید نظاره‌گر باشیم و ورود کنیم. ما هیچ موقع سعی نکردیم این فضا را به رسانه بکشانیم جز موارد خاص که باید آن را به مردم منتقل کنیم و رها نیز نمی‌کنیم. امیدوارم فضای فوتبال ما از این رفتارهای آزار دهنده پاک شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم نگاه سطحی به موضوع نداشته باشیم اما برخورد نهایی به ما مربوط نمی‌شود و دستگاه قضا باید نسبت به این موضوع اقدام عملی کند. امیدوارم همه بتوانیم کمک کنیم تا حاشیه های فوتبال ذهن مردم را کمتر درگیر کند و فضای پاکی در فوتبال ایران حاکم باشد.

حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع نیز عنوان کرد: ما امروز جلسه ای با حضور ریاست فدراسیون فوتبال داشتیم و به من عنوان نماینده رکن قضایی فدراسیون پاسخگوی شما هستم. ما در آموزه‌های دینی خودمان داریم که نباید با آبروی کسی بازی کرد و در قانون نیز صرحتا این موضوع پیش بینی شده و حتی مقام قاضی نیز حق افشا اسامی افراد تا زمانی که حکم آنها صادر شده ندارد و اصل بر برائت است تا خلافش ثابت شود.

وی افزود: از فدراسیون فوتبال ۳ نفر به حوزه قضایی مربوطه اخضار شدند و پاسخگو بودند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. دو نفر از مدیران باشگاهی در کرمان گزارش خبری مبنی بر پرداخت و پیشنهاد رشوه به سازمان لیگ در سال ۱۴۰۱ گزارش شده است. ارکان قضایی فدراسیون بنا به موضوع تخلف این اختیار را دارند به تخلفات رسیدگی کنند و حکم دهند. با توجه به ماده ۹۱ ما هیچ اطلاعاتی را نمی‌توانیم فعلا بروز دهیم. بعد از تکمیل مدارک و نهایی شدند قوه قضاییه می‌تواند اسم افراد را نام ببرد.

رئیس کمیته انضباطی در خصوص حکم صادر شده در و محکومیت چند مدیر برنامه تصریح کرد: پرونده‌ای تشکیل شده و حکمی صادر شده است که ۴ نفر ممنوع الکار شدند. ۳ نفر از این افراد مجوز نداشتند و شاید برخی نیز مربوط به پرونده کیفری کرمان باشد. امیدوارم با این اتفاقات و دستورالعمل‌های که صادر شده اصلاحات خوبی صورت بگیرد تا از فوتبال لذت ببریم.

نظر شما