شناسهٔ خبر: 66648123 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

دبیر کانون اعلام کرد:

بی اطلاعی انبوه‌سازان از مذاکره شهرداری با چین و عدم ساخت مسکن در هر شرایط

دبیر کانون انبوه‌سازان با اعلام بی اطلاعی از جزئیات مذاکره شهرداری تهران با چینی‌ها، گفت: شرکت های داخلی حاضر نیستند تحت هر شرایطی ساخت و ساز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشید پورحاجت در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان نوسازی تهران در خصوص مذاکره با چینی‌ها برای ساخت و ساز مسکن و اظهار بی اطلاعی از این مذاکرات و توافقات احتمالی به تسنیم، گفت: کاش قبل از وارد شدن به فرآیند مذاکرات با چینی‌ها و امضای قرارداد، بخش خصوصی را دعوت کرده و جلساتی برگزار می‌کردند.

وی ادامه داد: توافق با چینی‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های بخش خصوصی ایرانی انجام شود و می‌توان برای ورود و انتقال فناوری برنامه‌ریزی کرد. در این میان گفته شده از پیمانکاران و نیروی کار ایرانی برای ساخت و سازها استفاده می شود اما باید دید با این وضعیت محرمانه و عدم اطلاع از جزئیات توافق با چینی‌ها آیا بخش خصوصی رغبت دارد در پروژه‌ مذکور حضور داشته باشد؟ چون این بخش حاضر نیست تحت هر شرایطی کار کند.

پورحاجت افزود: فناوری چینی هم چیزی نیست که در فضای مجازی با سرعت و قدرت دیده‌ شده و باید بررسی و با ساختار ایران هم‌خوانی داشته باشد. اگر شرایط سخت بخش خصوصی راحت شود نیازی به فناوری‌های وارداتی و حتی سرمایه خارجی هم نیست اما شرایط مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در بخش مسکن و ساختمان وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما