شناسهٔ خبر: 66647821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی :

اگر فرهنگ گفتگو در جامعه شکل بگیرد سو تفاهم ها برطرف می‌شود

در حاشیه برگزاری رویداد سراسری کرسی های آزاد اندیشی به میزبانی واحد تهران غرب، دکتر سید حمید مهدیون مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: کرسی های آزاد اندیشی یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است و یکی از بسترهایی که در جامعه وجود دارد، بستر گفتگوست. اگر فرهنگ گفتگو در جامعه شکل بگیرد سو تفاهم ها برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدیون بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی سردمدار و پرچمدار است. در سه سال گذشته فقط تیم های دانشگاه آزاد اسلامی با هم به رقابت می پرداختند که با توجه به تاثیر گذاری خوبی که این رویداد داشته، امسال علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت  نیز اضافه شدند و اولین سالی است که به صورت مشترک و با محوریت دانشگاه آزاد و میزبانی واحد تهران غرب برگزار می شود. 

وی هدف اصلی برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را ترویج فرهنگ گفتگو عنوان کرد و گفت: این رویداد در شش محور در حال برگزاریست.  بطور مثال در محور سیاسی، دپلماسی ایران در خصوص رابطه با آمریکا یا موضوع حمایت ایران از جبهه مقاومت مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد و شبهات برطرف می شود.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: این رویداد علاوه بر ترویج  فرهنگ گفتگو باعث ایجاد رقابت بین شرکت کنندگان هم می شود و انگیزه دانشجویان جهت تفکر، مطالعه و پژوهش را بالا می برد، لذا سطح تفکر آنها افزایش پیدا می کند و به تعمیق مبانی فکری و معرفتی آنان در حوزه های مختلف ترویج   اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می انجامد.

نظر شما