شناسهٔ خبر: 66647324 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دسترسی 85 درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات استان سیستان و بلوچستان از رشد 26 درصدی شاخص دسترسی به اینترنت پرسرعت روستاهای بالای بیست خانوار استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: خوشبختانه شاخص دسترسی به اینترنت پرسرعت روستاهای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون با رشد 26 درصدی به 85 درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان، نیک محمد بلوچ زهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب از شبکه استانی سیستان و بلوچستان به پرسش های مردم پاسخ داد.
بلوچ زهی پس از شرح وظایف و گزارش عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خوشبختانه شاخص دسترسی به اینترنت پرسرعت روستاهای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون با رشد 26 درصدی به 85 درصد رسیده است.
وی افزود: در سال 1400 طی جلساتی که با شرکت اپراتور «های وب» برگزار شد، در یک بازه چهار ماهه، 162 سایت مخابراتی با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان احداث و طی آن 370 روستای سطح استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.
مدیرکل ارتباطات استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در فاز دوم با نصب تجهیزات انتقال در نقاط شناسایی شده، 390 آبادی در غالب احداث 130 سایت جدید ایرانسل و همراه اول با اعتباری بالغ بر 455 میلیارد تومان و همچنین 430 آبادی به وسیله ارتقاء 43 سایت موجود به تکنولوژی نسل 3 یا 4 با اعتباری بالغ بر 286 میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت متصل شدند.
وی افزود: در دوران همه گیری بیماری کرونا و همزمان با غیرحضوری شدن مدارس اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اقدام به تخصیص 6820 مودم با اینترنت به صورت رایگان به مدارس سطح استان کرد.

نظر شما