شناسهٔ خبر: 66647116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون وزیر امور خارجه :

قرارداد ایران و هند، ترانزیت کشور را تقویت می‌کند

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت : امروز قرارداد چابهار بین جمهوری اسلامی ایران و هندوستان با هدف گسترش مبادلات تجاری امضا شد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو مهدی صفری، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در همايش كرمان آيدكس در دانشگاه هايتك كرمان از انعقاد قرارداد چابهار بین ایران و هند خبر داد و گفت: این قرارداد در حوزه ترانزیت ایران بسیار مهم است. 

وي افزود : همچنین مقرر شد تا زمانی که قطار چابهار -خاش افتتاح شود و تا بهره برداري كامل از ريل راه آهن ۱۵۰ کامیون به‌صورت ترکیبی بار را به خاش و سپس به کشورهای شمالی، منتقل کنند.
او جذب سرمایه‌گذاری خارجی را اقدامی دوطرفه عنوان و تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا برای بازار در دسترس، تولیداتی مناسب داشته باشیم.
وي تاكيد كرد : توجه به نیاز بازار برای تقویت تجارت، یک نقطه کلیدی است.
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه افزود : دراین‌بین از نمایندگی‌های خود در کشورهای هدف خواستیم تا سرمایه‌گذاران مشتاق به بازار ایران را معرفی کنند تا بتوانیم برای جذب سرمایه‌های جدید برنامه‌ریزی کنیم.
وي اعلام كرد : علاوه بر سفرایی که در همایش کرمان آیدکس حضور دارند، مدیران مختلفی از وزارت خارجه نیز آمده اند تا راهنمایی و فعالیت های جذب سرمایه گذاری را در پنل های تخصصی این همایش پیگیری و نتایج را جمع بندی کنند.
او تصريح كرد : وزارت امور خارجه در بخش اقتصادی وظیفه ارزآوری برای کشور دارد و ما همواره در تلاشیم که بازارهای موجود را حفظ کنیم و برای صادرات توسعه دهیم.
صفري اعلام كرد : جذب بازارهای جدید برای واردات را پیگیری می کنیم.
او گفت : همچنین در نشستی با وزیر اقتصاد و دارایی مقرر شد خط ویژه برای سرمایه گذاران بازگشایی کنیم و این موضوع استان کرمان را با وجود معادن غنی شامل می شود.
شايان ذكر است در مراسم افتتاحیه همايش کرمان آیدکس نمایندگان و هیات‌هایی از کشورهای بلاروس، تاجیکستان، روسیه، کره جنوبی، ازبکستان، فیلیپین، ارمنستان، ترکیه، عمان، بولیوی، قرقیزستان، رومانی، بلغارستان، ساحل‌عاج، نیجریه و چین حضور داشتند.

نظر شما