شناسهٔ خبر: 66646290 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

«همدم؛ مادرجبهه‌ها» کتاب مورد توجه مقام معظم رهبری

مدیر انتشارات نسیما از بازدید مقام معظم رهبری از غرفه این انتشارات و علاقه‌مندی ایشان به کتاب «همدم؛ مادرجبهه‌ها» خبر داد.

صاحب‌خبر -

کتایون رجبی‌راد، مدیر انتشارات نسیما و نویسنده کتاب «همدم؛ مادرجبهه‌ها» در گفت‌وگو با ستاد خبری سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مورد این کتاب اشاره کرد: کتاب «همدم؛ مادرجبهه‌ها» درباره مادربزرگم با نام زهرا محمودی که طی ۸ سال، در خط‌مقدم جبهه بود، نوشته شده است.

او ادامه داد: در عین حال مادربزرگم بر مادری کردن تمرکز داشته و به‌عنوان  یک زن ایرانی ـ اسلامی در زندگی خود و دیگران نقش‌آفرینی کرده است. از این رو مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه کتاب به «همدم؛ مادرجبهه‌ها» علاقه‌مند شدند.

رجبی‌راد گفت: زهرا محمودی با نام همدم، همه ۸ سال دفاع مقدس تدارکات مورد نیاز رزمندگان را تهیه می‌کرد و خودش نیز مستقیم هر چه را تدارک دیده بود برای رزمندگان می‌برد. ۴ سال اول را در جبهه‌های جنوب و ۴ سال بعد را در جبهه‌های غرب فعالیت می‌کرد. او تنها خانمی بود که هیچ نیروی نظامی و انتظامی حق نداشت جلوی ایشان را بگیرد و مانع کمک‌رسانی او به رزمندگان در خط‌مقدم جبهه شود.

او ادامه داد: نقش‌آفرینی، برجسته‌ترین نقطه زندگی مادران و بانوان اثرگذار است که می‌توانند به زندگی خود امید بخشند و راهگشا و مسیرآفرین برای نسل‌های بعدی خود باشند.

رجبی‌راد با اشاره به اینکه تابلویی از زندگی زهرا محمودی در این کتاب تصویر شده که دو رنگ دارد، بیان کرد: رنگی که جامعه بر آن زده و او هیچ نقشی در آن ندارد و دیگری رنگی که خودش تصمیم گرفته بر زندگی خویش بزند. وقتی بنا بر انتخاب باشد، نقش‌ها پررنگ‌تر، زندگی را خواهند ساخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما