شناسهٔ خبر: 66646057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بنای تاریخی «کوخ کورته‌ک» مهاباد در اولویت مرمت قرار دارد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‎‌دستی و گردشگری مهاباد گفت: بنای تاریخی «کوخ کورته‌ک» این شهرستان در اولویت مرمت و بازسازی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، واحد جولایی افزود: بنای تاریخی «کوخ کورته‌ک» مهاباد که مدت‌ها ناشناخته بود با تلاش همکاران میراث فرهنگی شناسایی شد و در سال های گذشته بیش از یک میلیارد ریال برای مرمت این بنا شامل استحکام‌بخشی، سبک‌سازی گنبد و احیای بخش‌های آسیب‌دیده هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز این بنای تاریخی نیازمند اعتبارات دیگری برای جلوگیری از تخریب بخش های بیرونی است که با توجه به مکاتبات انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی در اولویت مرمت قرار دارد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‎‌دستی و گردشگری مهاباد با بیان اینکه حفظ و نگهداری بناهای تاریخی به عنوان پیشینه‌های غنی فرهنگی و تاریخی به توجه و برنامه‌ریزی بیشتر نیازمند است، گفت: مرمت این بنای تاریخی باید به گونه‌ای باشد که اثر مرمت شده شباهت کاملی به دوران اولیه خود داشته باشد.

وی اظهار کرد: برنامه این اداره برای مرمت این بنای تاریخی تعیین کاربری در صورت داشتن متقاضی است تا ضمن حفظ و نگهداری از این بنا از تخریب آن هم جلوگیری به عمل آید.

نظر شما