شناسهٔ خبر: 66645789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر دفاع سابق روسیه مسئول نظارت بر همکاری‌های نظامی-فنی این کشور شد

آریا فشتمی

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه بر همکاری‌های نظامی-فنی این کشور نظارت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی بر همکاری‌های نظامی-فنی سرویس فدرال نظارت خواهد کرد. او به طور مستقیم رئیس این سرویس نخواهد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور باشد، از روز یکشنبه شروع به تغییراتی در دولت خود کرده و بدین ترتیب برخی از وزرا تغییر یافته و یا جابه‌جا شده‌اند.

پوتین طی حکمی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع پیشین این کشور را به عنوان دبیر شورای امنیت ملی روسیه منصوب و نیکلای پاتروشف، دبیر پیشین این شورا را برای انتقال به پستی دیگر از سمت دبیری شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برکنار کرد.

رئیس‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که این بار معاون اول سابق نخست‌وزیر روسیه را برای سمت وزیر دفاع منصوب خواهد کرد. در نتیجه به دنبال این فرمان، «آندری بلوسوف» به عنوان وزیر دفاع روسیه منصوب شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما