شناسهٔ خبر: 66645160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران استان ایلام

مجید کیان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام از راه‌اندازی مقطع سطح ۴ حوزه خواهران اصطلاحاً دکتری رشته تفسیر تطبیقی در استان، با هدف تربیت استاد و پژوهشگر و ارتقای کیفی برنامه‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی طلاب در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین تمرخانی امروز (۲۴ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: راه‌اندازی مقطع سطح چهار حوزه خواهران در استان و توسعه مدرسه تخصصی فاطمه زهرا (س) ایلام با هدف تربیت استاد، پژوهشگر و ارتقای کیفی برنامه‌های علمی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی طلاب، حضور عفیفانه و اثربخش بانوان طلبه در جامعه  و ... انجام شده است. طلاب خواهر فارغ‌التحصیل یا شاغل در مقطع تحصیلی سطح ۳ استان در صورت تمایل می‌توانند برای تحصیل در مقطع تحصیلی سطح ۴ که دوره عالی تخصصی هم‌تراز با دکتری است، اقدام کنند.

وی ادامه داد: اکنون مقاطع تحصیلی سطح ۲ (مقطع سیکل و دیپلم)، سطح ۳ و ۴ در حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام اجرا می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان ایلام گفت: از نکات دارای اهمیت این است که مدیریت استان ایلام با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی استان توانسته است مقطع سطح ۴ را در استان راه‌اندازی کند و بعد از این، از حضور اساتید بومی به‌عنوان سرمایه‌های علمی - پژوهشی گرانقدر استان بهره خواهد برد.

تمرخانی افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز حوزوی باعث جهش علمی و موفقیت‌های پی در پی طلاب و فضلای جوان در رقابت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خواهد شد که ان‌شاءالله با دوراندیشی مسؤولان، هم‌گرایی و هم‌افزایی و حضور پرشور و نشاط طلاب و دانش‌آموختگان به عرصه تولید علم و پذیرش مسؤولیت‌های علمی، تبلیغی و اجتماعی، شاهد درخشش بیش از پیش و بالندگی مستمر این مرکز باشیم.

انتهای پیام 

نظر شما