شناسهٔ خبر: 66644331 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سخنگو و قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد؛

ثبت رکورد فروش ۲۴۰ میلیاردی کتاب در پنج روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران

سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری مشترکی که با سخنگوی وزارت امورخارجه در روز ششم برپایی نمایشگاه، برگزار کرد، از فروش ۲۴۰ میلیاردی تومانی کتاب طی پنج روز نخست نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری و مجازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست خبری روزانه علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ هم‌زمان با نشست خبری هفتگی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه در سالن اجتماعات نیم‌طبقه شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار ‌شد.

علی رمضانی در این نشست با اعلام اینکه تا پایان روز پنجم برگزاری نمایشگاه کتاب، فروش ۱۷۲ میلیارد تومانی کتاب رقم خورد، گفت: این میزان شامل ۱۱۱ میلیارد تومان از مبادی رسمی فروش و ۶۱ میلیارد تومان از مبادی غیررسمی است. در بخش مجازی نمایشگاه کتاب هم به فروش ۶۸ میلیارد تومان دست یافتیم که ۴۷ میلیارد آن توسط ناشران ثبت و ۲۱ میلیارد فروش نیز توسط کتابفروشان حاضر در بخش غیرحضوری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت شده است. به این ترتیب، در مجموع نمایشگاه کتاب رکورد ۲۴۰ میلیارد تومان فروش را تا پایان پنج روز فعالیت خود، تجربه و ثبت کرد.

او در ادامه به میزان بسته‌های ارسالی و فروش نسخه‌های کتاب در پنج روز اول برگزاری نمایشگاه کتاب، اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت، ۴۳۰ هزار نسخه در بخش مجازی نمایشگاه کتاب در قالب ۲۲۰ هزار بسته ساماندهی شدند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب در رابطه با نظرسنجی روزانه در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: ما هر روز نظرسنجی از بازدیدکنندگان در نمایشگاه انجام می‌دهیم و طبق نظرسنجی روز پنجم در پاسخ به این پرسش که «آیا برگزاری هم‌زمان نمایشگاه کتاب به صورت مجازی و حضوری را مفید می‌دانید؟» ۷۲ درصد پاسخ دادند این اقدام خیلی زیاد مفید است و ۲۳ درصد هم اعلام کردند این شیوه برگزاری تا حد زیادی مفید بوده است. همچنین مردم خواستار افزایش کتاب‌های الکترونیکی و صوتی شدند.

نمایشگاه بهار کتاب است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه نیز با اظهار خرسندی از دیدار با خبرنگاران در نمایشگاه بین‌المللی تهران، عنوان کرد: می‌دانم نقل و انتقال تجهیزات خبرنگاران با برخی از مشکلات و سختی‌ها در فضای بزرگ نمایشگاه کتاب مواجه است، اما خوشحالم که امروز سهمی هر چند ناچیز در یک رخداد بی‌نظیر فرهنگی در جمهوری اسلامی داریم. 

او نمایشگاه کتاب را محل مغتنمی برای همه کتاب‌دوستان دانست و ادامه داد: اینجا نمایشگاه بزرگی برای جمع شدن همه کتاب‌دوستان از اقصی نقاط جهان است. از همه دست‌اندرکاران برگزاری این رخداد بزرگ علمی و فرهنگی تشکر می‌کنم. 

کنعانی نمایشگاه کتاب را رخداد بسیار مهمی دانست و یادآوری کرد: مقام معظم رهبری امروز این رویداد را «بهار کتاب» نامیدند و ایشان با حضور خودشان در این نمایشگاه، آن را بهار اندر بهار کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و جدیدترین مواضع جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دیپلماسی را تشریح کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما