شناسهٔ خبر: 66644157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق:طلافروشان باید شفاف شوند

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر اجرای قانون مبنی بر ثبت معاملات طلا و جواهر در سامانه جامع تجارت گفت: درج اطلاعات در سامانه‌های معرفی شده، در نهایت به شفافیت در تمامی حوزه‌های اقتصادی منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با تسنیم،  پیرامون مقاومت طلافروشان در خصوص ثبت معاملات خود در سامانه جامع تجارت اعلام داشت: این موضوع هنوز برای ما نیز جای سؤال دارد؛ چرا که از سال 1401، اعضای صنف طلا و جواهر نسبت به مسئله فوق اطلاع داشتند، همچنین از آن مقطع زمانی تا به امروز بیش از 30 جلسه آموزشی فقط در استان تهران برای طلافروشان برگزار شده است.

وی افزود: علاوه بر استان تهران، در استان‌های دیگر نیز این کلاس‌ها برگزار شده است، به نظر ما استقبال فعالین حوزه طلا و جواهرات باید خیلی بیشتر از اینها باشد و امیدواریم که اجرای قانون برای این صنف همانند دیگر اصناف، اولویت داشته باشد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اشاره به اینکه شفافیت اصناف به نفع مردم خواهد بود، اظهار داشت: زمانی که در تمامی حوزه‌های اقتصادی شفافیت وجود داشته باشد، اولین نتایج آن برای مردم خواهد بود؛ لذا  مشاهده آثار مثبت، سبب خواهد شد تا تمامی اصناف در مسیر شفافیت گام بردارند.

دهقانی نیا در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، مبنی بر احتمال افزوده شدن رسته کالایی جدید به تبصره 4 الحاقی ماده 18 گفت: اگر لازم باشد، پس از بررسی‌های فنی، کارشناسی، اجماع صاحب‌نظران و درعین‌حال هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها، موضوع در دولت مطرح خواهد شد، و در نهایت تعداد رسته‌های کالایی که باید افزوده و در سامانه ثبت شوند، نهایی خواهد شد.

نظر شما