شناسهٔ خبر: 66643668 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت حفظ زمین‌های کشاورزی مرغوب با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم حفظ زمین‌های کشاورزی مرغوب با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید و از توجه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این خصوص قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت در نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می‌دانم از کمیسیون اصل ۹۰ برای توجه بر لزوم حفظ اراضی کشاورزی قدردانی کنم، چراکه زمین‌های کشاورزی تامین کننده غذای مردم است و امانتی است که از گذشتگان به ما رسیده و ما باید امانت‌دار خوبی برای انتقال آن به نسل‌های بعدی باشم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سویی دیگر با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی کشور ضروری است همه دستگاه‌های ذی‌ربط به حفظ زمین‌های کشاورزی مرغوب کمک کنند.

نیکبخت خاطرنشان کرد: شعار وزارت جهاد کشاورزی توسعه متوازن و تامین نیازهای کشور با استفاده از پهنه‌های غیرقابل کشاورزی و با هدف حفظ اراضی زراعی و باغی است و در این راستا تلاش شده اجرای قانون جهش ملی مسکن با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در اراضی کلاس ۱ و ۲ انجام نشود.

به گفته وی، با هدف حفظ اراضی زراعی و باغی، پهنه‌ها و زمین‌های غیرقابل کشاورزی به طرح جهش ملی مسکن اختصاص می‌یابد.

اراضی کلاس یک و دو کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی کشور

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با وجود این که تامین مسکن برای اقشار هدف کشور ضروری است، اما اراضی کلاس یک و دو کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی کشور و محدود است، باید مورد توجه‌ دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این نشست، گزارشی از وضعیت اراضی کشاورزی و برنامه‌ها و اقداماتی که‌ از سوی این سازمان به منظور حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت ‌و سازهای غیرمجاز انجام شده و در دست اجرا است، را ارائه کرد.

ضرورت حفظ زمین‌های کشاورزی مرغوب با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط

نظر شما