شناسهٔ خبر: 66643572 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

کارگاه نقاشی و رنگ آمیزی کودکان جهان اسلام در حرم مطهر امام رضا(ع) برپا شد

همزمان با چهارمین روز از دهه کرامت، کارگاه نقاشی و رنگ آمیزی کودکان جهان اسلام به مدیریت زائرین غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برپا شد.

صاحب‌خبر -

این کارگاه نقاشی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و با حضور بیش از 400 نفر از کودکان و نوجوانان جهان اسلامی از ۱۵ ملیت مختلف در محل نگارگذر صحن غدیر حرم مطهر رضوی شروع به فعالیت کرده است.

کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این نگارخانه در فضایی به ابعاد 80 متر به صورت یکدست نقاشی‌هایی را با موضوع امام رضا(ع) با انگشت رنگ ‌آمیزی کردند.
برپایی کارگاه نقاشی برای کودکان زیر 6 سال، فرصتی برای این گروه از زائران دوست‌داشتنی فراهم کرد تا در فضایی کاملا کودکانه و معنوی ساعتی در دنیای نقاشی رها شوند و حرف‌ها و تصورات کودکانه خود را بر روی برگه‌های سفید نقاشی کنند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: بهترین زمان برای تربیت دینیِ فرزند، سنین کودکی و بهترین زبان آموزش نیز زبان هنر است. 
وی افزود: آمیختن دنیای زیبای طرح و رنگ و بازی انگشتان کودکانه با نقوش و تصاویر و تلفیق رؤیاهای ذهنی آنان با مفهوم معرفت دینی و شخصیت امام رضا(ع) باعث ایجاد پیوند عاطفی کودکان با این امام رئوف می‌شود. 
مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: هرگاه مفهوم دینی با هنر و زیبایی‌شناسی عجین شود تأثیرگزاری آن بر نهادِ بشر، بیشتر و ماندگارتر خواهد بود و چه بسا خاطره این حضور تا سال‌ها در ذهن کودکان و نوجوانانی که در این نگارخانه حضور دارند، باقی بماند. 
گفتنی است؛ پخش آواهای کودکانه، اجرای سرود و توزیع هدایای فرهنگی و متبرک بین شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در حاشیه این کارگاه بود.

نظر شما