شناسهٔ خبر: 66643224 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سیره رضوی روشی ماندگار برای همه قرن ها و عصرها

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: از سیره رضوی به عنوان ماندگارترین رفتار و رورش برای همه اعصار و قرن ها یاد کرد.

صاحب‌خبر -

آیت الله احمد مبلغی در حاشیه برگزاری اجلاسیه کنگره جهانی حضرت رضا (ع) که امروز ۲۴ اردیبهشت در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این  گفت: جهانی کردن اندیشه امام رضا(ع) به معنای شیعه کردن همه ملتها نیست، ما باید سیره مبتنی بر عدالت، روش بر اساس انصاف و خوش رویی و مردمداری حضرت را برای مخاطبان تببین کنیم.

آیت الله احمد مبلغی افزود: خدمات امام رضا(ع) به جامعه اسلامی و انتقال مفاهیم کاربردی آن، بسیار با اهمیت است، ایشان در دوره ولایتعهدی با فراست و نیک اندیشی بسیاری از چالش های اجتماعی را حل و فصل کردند.

این استاد درس خارج حوزه، عنوان داشت: در دورانی که دروازه های دنیا روی سرزمین‌های تحت حکومت باز شده بود، امام هشتم نقش تأثیرگذاری در حفظ وحدت ملی وانسجام سرزمینی ایران ایفا کرد و این در تاریخ مانده است.

وی اثرگذاری حضرت در حکومت مامون، اصلاح روش کارگزاران برای برخورد بهتر با مردم و از سویی حضور اجتماعی، همراهی و همدلی با مردم را دو وجه اساسی امام رضا(ع) ذکر کرد.
آیت الله مبلغی با تشریح رفتار خشن حکومت مامون با مخالفان، برپایی محافل گفت وگو با ادیان را روش موثری در کاهش خشونت های خلیفه دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری، سیره رضوی را رفتاری ماندگار برای همه قرون و اعصار دانست و گفت: حضرت به گونه‌ای عادل بود که مخالفان هم از او رضایت داشتند.

 شایان ذکر است؛ کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی در مشهد در حال  برگزاری است.

نظر شما