شناسهٔ خبر: 66642875 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در سرای اهل قلم کودک و نوجوان؛

نشست «نقش خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان» برگزار شد

نشست «نقش خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان» با حضور افسانه موسوی گرمارودی، شاعر و نویسنده در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست «نقش خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان» با حضور افسانه موسوی گرمارودی، شاعر و نویسنده یکشنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در غرفه سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.


در این نشست، افسانه موسوی گرمارودی درباره جایگاه و چرایی پرداختن به خانواده در کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: به نظرم آمد ما زمانی که داریم در رابطه با ادبیات کودک صحبت می‌کنیم این ادبیات کودک باید سرگرم‌کننده باشد؛ این سرگرم‌کنندگی می‌تواند باعث رشد و ارتقای کودک شود.

او افزود: ما در وهله اول به دنبال این هستیم که کودک را سرگرم کنیم و در ضمن سرگرم‌کردن کودک، او را به یک ارزشمندی برسانیم که نسبت به قبل از خواندن کتاب در آن نقطه واقع نشده بود. اگر نگاه‌مان به شعر، داستان و ادبیات کودک این باشد باید فکر کنیم لابه‌لای سرگرم کردن بچه‌ها، چه نکته‌ای را می‌خواهیم به آن‌ها آموزش دهیم؟

این شاعر به ماهیت ادبیات اشاره و بیان کرد: اصلاً ادبیات در وهله اول می‌خواهد چیزی را آموزش دهد که به آن کلمه ادب اطلاق می‌شود. می‌خواهیم تجربه‌های زندگی را به آن‌ها منتقل کنیم و می‌خواهیم برای آن‌ها مسیر کسب تجربه را هموار کنیم. اگر قرار است تجربیات را به بچه‌ها منتقل کنیم اولین تجربه بچه‌ها، خانواده است.


به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما